کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

از سر گذشته‌ها (5)

...

ای مادر و معشوقه‌ی توأمان
که نظمِ تمام قبله‌نماها را بر هم می‌زنی!

جهان کوچک‌تر از آن است که تو را گم کنم!
تو پنجره‌ای رو به مدیترانه‌ای
و ترانه‌ای که هزار جایزه‌ی گِرَمی را درو خواهد کرد!
دیواری هستی میان من و مرگ
و گلی که پاییز از عطرش پا سست می‌کند...
تو سیبِ گلابی در دست‌های بایر من هستی
و من می‌خواهم دو حبه ترانه شوم
در چای زنده‌گی‌ات…/


"یغما گلرویی"


(بخشی از شعر بلند "از سرگذشته‌ها")

از کتاب: باران برای تو می بارد / انتشارات نگاه / چاپ اول 1388


+ قسمت‌هایی که با رنگ آبی مشخص شده، بخش‌هایی هستند که در کتاب سانسور شده!


شعر کامل

نظرات 3 + ارسال نظر
ahora جمعه 28 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 03:22 ب.ظ

گفتیم که ما و او بهم پیــــر شویــــم / مـا پیر شدیم و او جوان است هنوز "عبید زاکانی"

... چهارشنبه 26 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 12:59 ق.ظ

ولی دارم از این حالم می ترسم!

ملودی سه‌شنبه 25 آذر‌ماه سال 1393 ساعت 05:46 ب.ظ

در این شلوغی مدام

تو

یک مکث عاشقانه ای


ممنون نیما برای انتخاب اشعار. لازم بذکره که من از این متن ها کپی می کنم امیدوارم راضی باشید .

قابل شما رو ندارن

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد