کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بی خوابی - روایا آرتیمووا

بالشی 

که در آن

بی خوابی هایت را

برایم جا گذاشتی

از تو

به من 

نزدیک تر است!


"روایا آرتیمووا"

دوست داشتن تو - روایا آرتیمووا

دوست داشتن تو

شبیه آخرین چکّه ی آبی است

که مسافر مانده در بیابان را به آبادی می رساند

شبیه آخرین کبریت یک کوهنورد گم کرده راه

در لبه ی پرتگاه دور و سرد

شبیه جُستن کوره راهی در جنگل

و دست انداختن به آخرین تکه تخته ای که موج ها می آورند

شبیه شعری است

در حاشیه ی کتابی کهنه

به دست خطی آشنا

ببین: عشق ته ته ته تاب من است

وقتی که بی تاب تواَم...


"روایا آرتیمووا"


برگرفته از کانال: باران دل

@baran_e_del


صنما شاه جهانی - مولانا

صنما

شاه جهانی

ز تو

من شاد جهانم ...


"مولانا"


برگرفته از کانال: باران دل

@baran_e_del



متن کامل شعر در ادامه مطلب

   

ادامه مطلب ...

وقتی نباشی - نازنین عابدین پور

وقتی نباشی

تحمل تنهایی

کار ساده‌ای نیست 

چون

تنهایی قبل از تو 

با تنهایی بعد از تو

زمین تا آسمان فرق می‌کند.


"نازنین عابدین پور"

برای رها کردنت دیر است - نازنین عابدین پور

برای رها کردنت دیر است

تو ریشه کرده ای در من

مثل دانه ای بر دل خاک

مثل کوهی بر بستر زمین

مثل ابری بر فراز آسمان

دیگر نمی توانم رهایت کنم

حتی اگر

گوشه ای از قلبم

برای همیشه خالی بماند.


"نازنین عابدین پور"

ماه من تو باش - فرنگیس شنتیا

در شبی چنین سیاه

در شبی چنین عبوس 

در شبی که دزد جیب دزد می زند

در شبی که دوست قلب دوست می درد

در شب برادران سیلی و تعصب و شعار

در شب جهالت وقیح

در شب رجز

در شب گلو بریدن و ثواب

در شب نفس کشیدن و عذاب

در شب شبانه قتل عام

در شب به خون کشیدن سپیده دم

در شبی که ریشه کرده در تمام شهر 

ماه من تو باش 

روشنای خانه ام تو باش 

تک چراغ مخفیانه ام تو باش

گر تمام عمر من در اشتباه رفت 

اشتباه دیگرم تو باش.


"فرنگیس شنتیا"


شوق دیدار تو - فریدون مشیری

شوق دیدار تو

لبریز شد از جام وجودم.


"فریدون مشیری"




تو همه راز جهان - فریدون مشیری

تو همه راز جهان

ریخته در چشم سیاهت

من همه

محو تماشای نگاهت


"فریدون مشیری"


متن کامل شعر کوچه


بدون آغوشت - مریم قهرمانلو

آنجا را نمی‌دانم

اما اینجا بی تو،

بدون آغوشت

خیابان به خیابان،

برگ به برگ

پاییز به شدت دارد اتفاق می‌افتد...


"مریم قهرمانلو"


برگرفته از کانال: باران دل

@baran_e_del

 


همین صدا - محمدرضا عبدالملکیان

همین صدا

همین ترانه

همین بوی عید فرهاد

همین هوا


همین ضربان تند ثانیه ها

همین پامچال

همین دو ماهی قرمز

همین سیب به جا مانده از وسوسه ی حوا


همین حال

همین هوای تازه

همین آب و آیینه

همین شمع و شمعدانی


همین قرآن

همین پیراهن تازه

همین قاب عکس قدیمی

همین سفره ی هفت سین


همین بهانه های رنگارنگ

بهانه ی خوبی ست

تو از یادم نمی روی ...


"محمدرضا عبدالملکیان"