کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

شوق دیدار توام هست - فریدون مشیری

شوق دیدار توام هست
چه باک
به نشیب آمدم اینک ز فراز
به تو نزدیک ترم، می دانم
یک دو روزی دیگر
از همین شاخه لرزان حیات
پرکشان سوی تو می آیم باز
دوستت دارم
بسیار هنوز.

 

 

"فریدون مشیری"

صدایت را بفرست - عزیز نسین

صدایت را بفرست

تا چون پیچکی در آن بیاویزم و

از این تالاب بگریزم ...

 

"عزیز نسین"

نظری کن - عراقی

نظری کن؛

که به جان آمدم از دلتنگی


"عراقی"



متن کامل شعر:

  ادامه مطلب ...

خرابتر ز دل من - حافظ

خرابتر ز دل من

غم تو جای نیافت

 

که ساخت در دل تنگم

قرارگاه نزول

 

"حافط"

 

برگرفته از کانال شعر استاتیرا

@aastatira


مرا ببوس - معصومه قنبری

مرا ببوس
به رسم زیارت ...
آتش هیچ خورشیدی چون
جرقه لب هایت
یخ قلب مرا آب نخواهد کرد ...

"معصومه قنبری"

من شاعر نیستم - سهام الشعشاع

من شاعر نیستم
من تنها کلماتی را می دانم
که نام تو را دارد
و آنها را ردیف می کنم به نشانه تو
شب را دوست دارم چون آغوش تو را دارد
صبح را دوست دارم
چون بیداری تو را دارد
از رنگهایی خوشم می آید
که رنگ چشمان توست
رنگ آرامش تو
من شاعر نیستم
تنها کلماتی را

که به تو ربط دارد می شناسم
و آنها را کنار هم می گذارم
تا دیگران بخوانند و
عاشق شوند.

"سهام الشعشاع"

شاعر سوری
مترجم: بابک شاکر


سهام الشعشاع

 

برگرفته از کانال شعر استاتیرا

@aastatira