کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

چرا به روزنامه ها گفتم - غلامرضا بروسان

سه شعر از زنده یاد غلامرضا بروسان

1)

چرا به روزنامه ها گفتم دوستت دارم

چرا گفتم، چرا فکر نکردم

هربار که نامت را می برند

دیواری در دلم فرو می ریزد

باد در شاخه ها می پیچد

و به رویا آسیب می زند.

2)

منم که کفش هایت راجفت کرده ام

دستت را گرفته ام

و از خیابان عبور داده ام

گاهی پرنده بوده ام و گاهی ببر

و گاه مورچه از سر ناخوشی

با این همه خوب که فکر می کنم

سالهاست دهانت را

با دهان یک زندانی بوسیده ام.

3)

منم که دوستت دارم

نه مردی که دستش را به نرده ها گرفته

نه باران پشت پنجره

منم که دوستت دارم

و غم بشکه های سنگینی را

در دلم جابه جا می کند.

"غلامرضا بروسان"

 از کتاب: مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است

غلامرضا بروسان به همراه هسرش الهام اسلامی

---

درباره کتاب  مرثیه برای درختی که به پهلو افتاده است: اینجا

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد