کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

عجب از چشم تو دارم

پیش رویت دگران صورت بر دیوارند

نه چنین صورت و معنی که تو داری دارند

 

عجب از چشم تو دارم که شبانش تا روز

خواب می‌گیرد و شهری ز غمت بیدارند

 

"سعدی"


-----------------------------------------

 (متن کامل شعر در ادامه مطلب)

  

 

متن کامل شعر:

 

پیش رویت دگران صورت بر دیوارند

نه چنین صورت و معنی که تو داری دارند

 

تا گل روی تو دیدم همه گل‌ها خارند

تا تو را یار گرفتم همه خلق اغیارند

 

آن که گویند به عمری شب قدری باشد

مگر آنست که با دوست به پایان آرند

 

دامن دولت جاوید و گریبان امید

حیف باشد که بگیرند و دگر بگذارند

 

نه من از دست نگارین تو مجروحم و بس

که به شمشیر غمت کشته چو من بسیارند

 

عجب از چشم تو دارم که شبانش تا روز

خواب می‌گیرد و شهری ز غمت بیدارند

 

بوالعجب واقعه‌ای باشد و مشکل دردی

که نه پوشیده توان داشت نه گفتن یارند

 

یعلم الله که خیالی ز تنم بیش نماند

بلکه آن نیز خیالی‌ست که می‌پندارند

 

سعدی اندازه ندارد که چه شیرین سخنی

باغ طبعت همه مرغان شکرگفتارند

 

تا به بستان ضمیرت گل معنی بشکفت

بلبلان از تو فرومانده چو بوتیمارند.

 

"سعدی"


نظرات 4 + ارسال نظر
بهار جمعه 10 دی‌ماه سال 1395 ساعت 04:47 ب.ظ http://floating-opera.blogsky.com/

سلام وبلاگ خوبی دارید دوست گرامی... من شما رو در لیست پیوندهای وبلاگم قراردادم ... موفق باشید

محمودی جمعه 10 دی‌ماه سال 1395 ساعت 12:55 ب.ظ http://handaran.blogfa.com/

شراب شب نشینی تان

ارزانی خودتان

من نه از دیار کفر ودلیلم

ونه از دیار شک وایمان

من تنها...

سرزمینم کلبه ای است

در بیشه ای دور

زیر سقف مهتاب

که پشت درش

عظمت خورشید جامانده است

آن هم ارزانی خودتان

خورشید هم مال شما

سقف مهتاب هم مال شما

ولی تنها ...

از خورشید نورش

واز مهتاب راز لطافتش

از آن من!!!
یوسف محمودی
امیداورم مورد توجه قرار گیرد با تشکر و احترام

سپاس جناب محمودی

نازنین سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1395 ساعت 10:19 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

عجب از چشم تو دارم که شبانش تا روز
خواب می گیرد و شهری ز غمت بیدارند .....

حیران سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1395 ساعت 06:35 ب.ظ http://fdnheyran.com

احسنت. زیبا بود !

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد