کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

نان و نمک

به حرمت نان و نمکی

که باهم خورده ایم...

نان را تو ببر

که راهت بلند است و طاقتت کوتاه،

نمک را بگذار برای من.

می خواهم این "زخم"،

تا همیشه تازه بماند...!

 

"پرویز محمدی"

نظرات 6 + ارسال نظر
ریحان شنبه 2 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 06:23 ق.ظ

چقدرمسخره بود ستاره ستاره

دنیا دوشنبه 22 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:44 ب.ظ

فکرکنم این شعرقشنگ ازشمس لنگرودی هست

نازنین.ی چهارشنبه 26 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 08:11 ق.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

):

zahrafouladi دوشنبه 17 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 12:22 ق.ظ

سلام من نه شاعرم نه نویسنده
نه حتی رشته تحصیلیم به ادبیات مربوط میشه
من یه عاشقم!دلنوشته هایی دارم که مربوط به زندگی شخصیم میشن
و تاالان جسارت پخششون رو تو هیچ جایی نداشتم!گاه گاهی واسه نزدیکام میخونم و دلخوشم!واستون یه موردشو مینویسم که اگه دوست داشتین و خوب بود
از نوشته های منم استفاده کنین
تا بعد ها شاید معشوق فهمید از دوری ذوق هنریم گل کرده
آری!!من یک انسان بی ستاره هستم!
بی ستاره بودن عار نیست!
ولی درد چرا!
روزهای زیادی گذشته از آخرین باری که ستاره ی من در آسمان دل من دیده شده
و من با اوراز ونیاز میکردم!
حالا من شدم بی ستاره ای که
صبح ها بی ستاره از خواب برمیخیزم
بی ستاره میرم
بی ستاره می آیم
حتی بی ستاره درپارک قدم میزنم
ستاره ی من در دوردست ها بود
دوردست تر از همه ی ستاره ها
ستاره من کوچک بود مانند همه!
اما دوردست بودنش عجیب مغرورش کرده بود
آن قدر مغروز که هر شب عقب تر میرفت
و من باید هرشب یک قدم نزدیک تر میرفتم
و زحمت بیشتری میکشیدم برای دیدنش
ستاره ی من نه فقط روزهای ابری وبارانی
بلکه روزهای صاف و آفتابی هم نبود
گاه بود و نبود
گاه نبود ولی از دور برایم چشمک میزد
ستاره ی من عجیب بود
گاه بهانه میگرفت از همه ی ستاره ها
گاه هم خودش یکی مثل آن ها میشد
اعتراف میکنم
شاید برای هزارمین بار
که دلم برای ستاره ی مغرورم تنگ شده
بی ستاره بودن بسی سخت است

فاطیما یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 11:18 ب.ظ http://fmeslefatima.blogfa.com

سلام ببخشید این مال شمس نیست؟

خیر

فاطی یکشنبه 16 خرداد‌ماه سال 1395 ساعت 09:49 ق.ظ

چقدر زیبا واقعن ...... لایک . مث همیشه عالی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد