کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

فانوس نفس های من

اگر شبی فانوس نفس‌های من خاموش شد،

اگر به حجله آشنایی،

در حوالی خیابان خاطره برخوردی

و عده ای به تو گفتند:

-کبوترت در حسرت پر کشیدن پرپر زد!

تو حرفشان را باور نکن!

تمام این سال‌ها کنار من بودی!

کنار دلتنگی دفاترم!

در گلدان چینی اتاقم!

در دلم...

تو با من نبودی و من با تو بودم!

مگر نه که با هم بودن،

همین علاقه ساده سرودن فاصله است؟

من هم هر شب،

شعرهای نو سروده باران و بوسه را

برای تو خواندم!

هر شب، شب بخیری به تو گفتم

و جواب ِ تو را،

از آن سوی سکوت ِ خوابهایم شنیدم!

تازه همین عکس ِ طاقچه نشین ِ تو،

هم‌صحبت ِ تمام دقایق تنهایی من بود!

فرقی نداشت که فاصله دست‌هامان

چند فانوس ِ ستاره باشد،

پس دلواپس ‌انزوای این روزهای من نشو،

اگر به حجله ای خیس

در حوالی خیابان خاطره برخوردی!

 

"یغما گلرویى"


نظرات 3 + ارسال نظر
مه سا جمعه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:09 ب.ظ

درود ...من این شعر یا قطعه رو قبلا..سالها پیش ازکس دیگری شنیدم.....سعی میکنم اسم نویسنده رو پیدا کنم....البته تم اصلی شعربااین قطعه ک شما نوشته اید در وبلاگتون...خیلی فرق داشت.

..نمیدونم ماهم حیرانیم ک چ بلایی سرادبیات داره میاد

نیلوفر چهارشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 01:15 ق.ظ

کمی شبیه به شعرهای علی صالحی بود...

مهربانوA2M2 پنج‌شنبه 26 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 02:06 ب.ظ

همدمی تا دل ما را دهد آرام، کجاست؟
محرمی تا ز من آرد به تو پیغام کجاست؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد