کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کلبه ام پنجره ای باز به دریا دارد

کلبه ام پنجره ای باز به دریا دارد

خوب من، منظره ی خوب تماشا دارد

 

ساخته ام آینه ای را به بلندای خیال

تا خودت را به تماشای خودت وا دارد

 

راز گیسوی تو، دنیای شگفت انگیزیست

که به اندازه ی صد فلسفه، معنا دارد

 

گوش کن، خواسته ام خواهش بیجایی نیست

اگر آینه ی دستت بشوم جا دارد

 

چشم یک دهکده افتاده به زیبایی تو

یعنی این دهکده، یک دهکده رسوا دارد

 

کوزه بر دوش سر چشمه بیا تا گویند 

عجب این دهکده سرچشمه زیبا دارد

 

در تو یک وسوسه ی مبهم و سر گردان است

از همان وسوسه هایی که یهودا دارد

 

عشق را با همه ی شیرینی و شور انگیزی

لحظه هایی است که افسوس و دریغا دارد

 

بی قرار آمدن، آشفتن و آرام شدن

حس گنگی است که من دارم و دریا دارد

 

یخ نزن رودِ معمایی من ،جاری باش

دل دریای ام، آغوش پذیرا دارد.

 

"محمد سلمانی"


برگرفته از وبلاگ: شعر و غزل امروز

نظرات 12 + ارسال نظر
لیلی پنج‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:51 ق.ظ

عالی عالی. سپاس و درود فراوان. :گل

تنها چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:19 ب.ظ

به چشمانت بسپار خط و نشان برای قلبم نکشند . . .

خیلی وقته قلبم اسیر نگاه تو شده ، بگو با اسیرشان مدارا کنند . . .

وَ اِلا چشمانت را به دادگاه لبم میکشانم و درخواست اجرای حکم بوسه خواهم کرد . . .

خود دانی نازنین ^.^

kih چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:10 ب.ظ

من بارش چشمان آسمان را به تو هدیه خواهم داد…
آنگاه که بر سر تو ابرهای تیره و تارند…
و غرش رعدهای آن را در خود نهان خواهم کرد…
ابرهای تیره را می زدایم…
و آبی آسمان را به چشمانت هدیه خواهم کرد…
من سرخی غروب را در خود دفن خواهم کرد…
طلـــوع صبـــح را
به تــو
نوید مــی دهم…
تـــو غمـــگین مــباش…

س.نامیرا چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 06:56 ب.ظ

JE NE SUIS PAS SEUL
 
Chaige
De fruits legers aux levres
Paree
De mille fleurs varies
Glorieuse
Dans les bras du soleil
Heureuse
Dun oiseau familier
Ravie
Dune goutte de pluie
Plus belle
Que le ciel du matin
Fidele
Je parle dun jardin
Je reve
Mais Jaime justement

 
من تنها نیستم
 
سرشار
از میوه های خوشگوار
زیبا
به هزار گل رنگارنگ
باشکوه
درآغوش آفتاب
کامیاب
از پرنده ای آشنا
شاد
ازقطره ای باران
قشنگ تر
ازآسمان سحر
وفادار.
 
من ازیک باغ می گویم
خواب می بینم
 
به راستی که عاشق شده ام

من تنها نیستم / پل الوار /سید محمد آتشی

سپاس

fati چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:52 ب.ظ

سلام . من همیشه به وب شما سر میزنم . خیلی عا ا ا ا لیه . مخصوصا واسه من که عاشق شعرم ! موفق باشین

زنده باشید

نیلو فر چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:36 ب.ظ

انتخابهاتون زیبان همچون همیشه..
درود و سپاس فراوان

تنها چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:50 ب.ظ

√ مـے تـوانـے از دوسـت داشـتـنـم بـرگـردے!؟
دوسـت داشـتـن کـہ خـیـابـان نـیـسـت
تـاکـسـے بـگـیـرے
بـنـشـیـنـے
پـیـشـانـیـت را بـہ شـیـشـہ بـچـسـبـانـے
آه بـکـشـے
و بـرگـردے بـہ پـیــش از آن
نـہ
نـمـے شـود . . .
بـا دوسـت داشـتـنـم کـنـار بـیـا
مـثـل پـیـرمـردهـا
کـہ بـا لـرزش دسـت هـایـشـان . . .

تنها چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:44 ب.ظ

هـیــ ــس هـیچـ ــی نگـ ــو
صـ ــدای تو را بـ ــاد هم نبـ ــاید بشـ ــنود
تمام وجود تو مـ ـال مـ ـن است
مردم میگویند حسـ ــودم
تو میگویی دیـ ــوانه
اما من عاشـ ـــقم
عشــ ــق… ، حســ ــادت… ، دیوانــ ــگی
صِدایِ گــآم هآیِ تـُــ♥ـــو ضَرَبــآنِ زِندِگـیِ مَن اَست
بـآمِن رآه بیآ
بآ تُــ♥ــو تِشنِــه یِ زِندِه بودَنَـم…

قشنگ بود

تنها چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:38 ب.ظ

گاهی از دوست داشتنت ،
خســــــــــــــــته میشوم !
دلـــــ♥ـــــــم می خواهد . . .. برایــــــت بمیـــــــــــــرم !

ذوب در عشق!

تنها چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:29 ب.ظ

زندگی ... یعنی بمیری در هوای یک نفر
مرده باشی جان بگیری با صدای یک نفر

عمر اگر بسیار باشد، عمر اگر کم؛ هرچه هست
محض لبخند یکی باشی، فدای یک نفر

عاشقانه هرچه داری لابه لای شعرهات-
گفته باشی از همان اول برای یک نفر ...

تنها چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 01:28 ب.ظ

بسیار زیبااااا


کمی دیر آمدی ای عشق!
اما باز با این حال،

اگر چیزی
از این غارت‌زده باقیست،
غارت کن ...!

ل.م چهارشنبه 6 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 12:39 ب.ظ

خوب من ... پنجره ی خوب، تماشا دارد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد