کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

از پوستم صدای تو می تراود

از پوستم

صدای تو می تراود

بر پاهای تو راه می روم

با چشم تو شعر می نویسم

من که ام

به جز تو

که در رگ و پوستم نهانی و

نام مرا به خود داده ای.

 

"شمس لنگرودی"

 

از کتاب: حکایت دریاست زندگی

گزینه اشعار / شمس لنگرودی

نشر نیماژ / چاپ اول 1392


نظرات 11 + ارسال نظر
‌ assd پنج‌شنبه 21 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 04:35 ق.ظ

من خدا را دوست دارم

ل.م چهارشنبه 29 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 08:48 ق.ظ

البته که قشنگه...

B دوشنبه 27 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 12:10 ق.ظ


سلام.
شعرهایی که میذارین خیلی عالی هستند فوق العاده هستند
من تقریبا تمامی پست های شما رو خوندم تمام صد و خورده ای صفحه رو....
و تقریبا هر روز به اینجا سر می زنم
بی نهایت سپاس
..
شاد باشید.

درود بر شما

الهه یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:12 ب.ظ

چه مدت ترک شده بودی
که این چنین وحشت زده ای

چه مدت رنج کشیده ای
تا چنین بی رحم شوی

و چند بار میان این و آن
من را مبهوت کرده ای

آه ای عشق ...
مرام المصری

میثم یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:56 ب.ظ http://imaginaryroom.mihanblog.com/

سلام
نشر نیماژ کتابهای خوبی داره.
شعر زیبایی بود.
ممنون

صبوح یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 05:07 ب.ظ http://telegram.me/sabuoh

با سلام به دوستداران شعر . مجموعه ای از زیباترین اشعار کوتاه ایران و جهان در کانال تلگرام صبوح

http://telegram.me/sabuoh

ل.م یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 01:59 ب.ظ

شعر به این قشنگی!

تنها یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:15 ق.ظ

دوست داشتن
چیزی نیست که به این سادگی از میان برود
حتی اگر نبینمت
حتی اگر دور باشی و مغرور
و دلتنگی
بدترین درد است
بدتر از دندان درد

تنها یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:14 ق.ظ

غریب آشنای من! لحظاتم بی تو سرد است و تاریک و آتشی که در وجودم از نبودنت شعل ور شده است نیز مرا گرم نمی کند.درد مرا دستهای تو مرهم است بیا تا با وجود تو این سرما را تحمل کنم. مرا نگاه تو بس است تا اتش وجودم را خاموش کنم، مرا زمزمه های تو نیاز است تا صدای پراندوه سکوت را از یاد ببرم.بیا که تو را سخت دلتنگم.

زیبا بود. مرسی

تنها یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:12 ق.ظ

مــــــن وتـــــــو.......

من * یه غریبه * توی شهر بی وفایی

تو * خود فریاد * توی اوج بی صدایی

من * تک و تنها * توی این زمونه ی پوچ

تو * خود مقصد * بهترین جا واسه ی کوچ

من * یه درختم * خشک و بی برگ توی بیشه

تو * گل سرخی * شاد و خندون تا همیشه

من * یه جزیره * که جدا از همه خاکه

تو * مثل دریا * که وسیع و صاف و پاکه

من * پر ظلمت * پر وحشت و سیاهی

تو * خود نوری *مثل خورشید مثل ماهی

من * خالی از خویش * گمشده تو بینهایت

تو * مثل کوهی * پر غروروبا صلابت

من * یه پرنده * سرنوشتم یه قفس بود

تو * یه قناری * آرزوت یه هم نفس بود

من * پر گریه * پر التماس و خواهش

تو * میکشیدی * بر سرم دست نوازش

من * مثل فرهاد * جان به راه عشق داده

تو * تا ته عمر * دل به غیر من نداده

تنها یکشنبه 26 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 11:05 ق.ظ

لایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــک
خیلی قشنگ بووووود مرسی
میخوام همهی شعرا رو بریزم به پای عشقم هربار اینجا یه چیز خوب پیدامیکنم مرسی

یــــــــــه دختر همــــــــــه احساسشو می شــه تو موهاش دید ...
تو حس ڪ بره می ریزه توصورتش ...
عصبی ڪ بشــــــــــه با کش خفش می کنه...
تو رویا ڪ باشه می بافدش ...
اما وقتی دلش شکست....
اولین چیزی ڪ اضافیه موهاشــــــــــه .....

عشقتان ماندگار

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد