کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دستم را بگیر!

دستم را بگیر!
همین دست
برایت ترانه عاشقانه نوشته؛
همین دست سوخته
در حسرت لمس دست های تو؛
همین دست
پاک کرده اشک هایی را
که در نبودت به گونه دویدند...


این دست
بوی ترکه های کلاس سوم را می دهد هنوز؛
این دست پینه بسته
از نوشتن مداوم نام تو...


دستم را بگیر
و از خیابان زنده‌گی

بگذران مرا...

 

"یغما گلرویی"

از کتاب: باران برای تو می بارد

-----------------------------------------------


پ.ن: کتاب‌هایی را که دوست دارم می گذارم دم دست، روی میز کارم که جلوی چشم باشد تا هر از گاهی ورقی بزنم و بخوانم. معمولا هم زمان یک یا دو کتاب بیشتر نیست. کتاب "باران برای تو می بارد" را نمایشگاه کتاب پارسال خریدم. از آن روز تا حالا این کتاب همیشه پای ثابت میز کارم بوده تا هر وقت دلم شعر خوب خواست بازش کنم و با خودم زمزمه کنم:  ممنون که هستی یغمای عزیز!

نظرات 8 + ارسال نظر
رضا دوشنبه 15 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 09:33 ق.ظ

واقعا عالی، خسته نباشید

ملیحه ترکمن زاده جمعه 29 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:16 ب.ظ http://hottippa.blogfa.com

بسیااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار عالی

سارا پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 02:59 ق.ظ

وبلاگ شمام پای ثابت روزای من شده چندوقتیه.ان شاالله که همیشه باشید

برقرار باشید دوست من

رها پنج‌شنبه 12 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:27 ق.ظ http://meetingoflife.blogfa.com

خیلی زیبا بود.
ممنون که با ما سهیم شدین در لذت خوندن این شعر زیبا

نعیمی سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 03:31 ب.ظ

تعاریف

من ضد هر گونه تعریف برای عشق هستم
زیرا جمع همه تعریف هاست.
عشق ، ضد همه ی پندهای قدیمی
و ضد همه ی متن ها
و ضد همه ی آیین هاست.
عشق را تنها تجربه ها می سازد
و دریا را، بادها و کشتی ها
و هیچکس جز جنگاورنمی تواند از جنگ بگوید
من عشق می ورزم
اما اگر درباره ی آن بپرسید
بهتر است که هیچ نگویم !

* نزار قبانی /ترجمه: یدالله گودرزی

ل.م سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 11:49 ق.ظ

ممنون که هستی نیمای عزیز!

یه دونه اییییییی

عاطفه سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:24 ق.ظ

واقعا زیبا بود. عالی بود. ممنون اقا نیما

محمد سه‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 10:17 ق.ظ http://www.bagheri6298.blogfa.com

سلام
ممنونم از این همه لطف ومهربانی شما آقا نیمای عزیز
من هم شما رو با افتخار لینک کردم...
.
.
چقدر عالیه داشتن کتاب های خوب...
و کتاب خوب شعر شاعران جوان...................
موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد