کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

چقدر بی توام!

به ماه نگاه می کنم

تا در لحظه های تو شریک باشم.
آه که چقدر بی توام !
بگذار قصه را از اینجا شروع کنم
از همین بی تو بودن ها
از همین سایه روشن چشم های ابری ات
که تا به خود می آیم باریده ای و تابیده ای و رفته ای !
بگذار از همین جا شروع کنم
از خودم که شبی مهتابی برای همیشه با آخرین قطار رفت.
همان رهگذر که پشت بخارهای روی پنجره، در شبی برفی گم شد.
گفتم خودم !
راستی تازگی ها او را ندیده ای؟

 

"اسماعیل فیروزی"

 

برگرفته از وبلاگ:

http://tamana-p71.blogfa.com/

نظرات 2 + ارسال نظر
Aseman سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:59 ب.ظ

ﺁﻩ ﮐﻪ ﻧﻤﯽ ﺩﺍﻧﯽ ...
ﻣﻮﻫﺎﯾﻢ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﯼ ﺩﺳﺘﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺭﻧﺪ
ﺑﯿﻘﺮﺍﺭ ﻧﻮﺍﺯﺵ ﺍﻧﮕﺸﺘﺎﻧﺖ ...
ﺁﺷﻔﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺑﺮ ﺷﺎﻧﻪ ﯼ ﻣﻦ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ
ﺑﺎﻓﺘﯽ ﺑﺰﻥ ﻣﻮﯾﻢ ﺭﺍ ، ﺑﺨﺘﻢ ﺭﺍ ...
ﺑﺎ ﺧﻮﺩﺕ ﻭ ﺁﻏﻮﺵ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﺖ
ﺑﮕﺬﺍﺭ ﺁﺭﺍﻡ ﺑﮕﯿﺮﻡ ﻭ ...
ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﻨﻢ ﺑﺎ ﻧﻔﺴﻬﺎﯾﺖ
" ﻣﺮﺳﺪﻩ

تـمـنـا دوشنبه 13 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:11 ب.ظ http://tamana-p71.blogfa.com

جاده ها جایی اگر برای رفتن داشتند
تکان دادن دست
دو معنای کاملاً متفاوت نداشت
غربت
با پوشیدن کفش هایت آغاز نمی شد
و دستی که پشت سرت آب می ریخت
جاده ها را به زمین کوک نمی زد
یک روز برمی گردی که باد
تمام آدم ها را برده است
جاده ها مثل کلاف سردرگمی دور خود پیچیده اند
و زمین
یک گلوله ی کاموایی بزرگ شده است
که برای تنهایی عصرهای یخ بندانت
خیالبافی می کند . . .




ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد