کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

حال من و تو

حال من و تو
حال عقربه های ساعتی است
که مدام از پی هم می دوند
تا شاید
مگر معجزه ای شود و ساعتی یکبار
یکدگر را در آغوش کشند
هرچند برای لحظه ای
لحظه ای هرچند کوتاه
اما فراموش نشدنی
از همان لحظه ها
که نمی توان از کنارشان گذشت
به همین سادگی ها
.
دویدن و نرسیدن
سهم من بود و تو بود و آن دو عقربه
.
کاش یا عشق عقربه ها جور دیگری بود
یا عشق من و تو
و یا این سرنوشت لعنتی
که کسی برای نوشتنش سوالی از من و تو نکرد
.
اینگونه یا ساعت از حرکت باز می ایستاد
یا این روزگار لعنتی
و یا این تکاپوی رسیدن را
شیرینی وصل پایان می داد ..

 

"عادل دانتیسم"

--------------------------------------------------------


پ.ن: این شعر خیلی قشنگه! امیدوارم سروده خود آقای دانتیسم باشه.

نظرات 6 + ارسال نظر
بهرام محمودی جمعه 12 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 01:23 ق.ظ http://ghazalparse.blogfa.com

شاعر دزدی نمیکنه
کسی دزدی میکنه که خودش توان سرودن نداره و عقده ی شاعری داره خفه ش میکنه
من ایمان دارم هیچکدوم از سروده هاش مال خودش نیست. یا کپی پیست کامله یا دزدی مضمون.
منی که بهیچ عنوان ادعای شاعری ندارم وقتی چیزی مینویسم تک تک جمله ها و حتی مضمونشو تو گوگل سرچ میکنم که مبادا حقی از کسی ضایع بشه و عنوان سارق ادبی ضمیمه ی اسمم بشه
زیاده نویسیمو می بخشید آقا نیما. سپاسگزارت میشم همچنان اطلاع رسانی و آگاه سازی کنی

آقای محمودی عزیز
من هم در عجبم که یک آدم چقدر باید شعورش و شخصیتش ناچیز باشد که دست به چنین کاری بزنه!!
چه میشه کرد!!؟؟
بله، به نوبه خودم اطلاع رسانی میکنم.
سپاس

دختر پاییز شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:24 ب.ظ

رفتم دوباره چک کردم ...
اشتباه کرده بودم !
آقای مهدی صادقی شعری با همین مضمون داشتن که باعث شد من اشتباها فک کنم این همون شعره !
پوزش ...
آقای مهدی صادقی فوق العادن ؛ یه بار یه فرصتی پیش اومد که باهاشون صحبت کنم ... انسان بسیار صمیمی و مهربانی هستن ... قلمشونم که حرف نداره !
کتابشونو یه لحظه ام زمین نتونستم بذارم تا وقتی که تمومش کردم ...
بعد از اون خیلی اوقات توی خیابون ... اتوبوس ... سرکار ... توی خونه ... یه دفعه شعراشون برام زنده میشه
خلاصه که عالیه این آدم

نرگس شنبه 3 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 02:43 ق.ظ http://nargesaane.blogfa.com

سلام آقای نیما.
راستش من، دقیقاً نمیدونم چند ساله، کم کمش دوساله مشتری وبلاگ شمام. ی سال و نیم اول اولین وبلاگ شعری که باز میکردم وبلاگ شما بود. واقعاً اعالی بود. اما الان با دلسردی میام سراغش.

شعراتون دیگه دلچسب من نیستن. شعراتون خیلی شعر نیستن! بیشتر جمله‌ن! یعنی من اینطوری حس میکنم. خلاصه که خواستم بگم کاش میشد بشه مثه اولش!

دختر پاییز جمعه 2 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:29 ب.ظ http://mamanana.mihanblog.com/

از اون موقع که این شعرو گذاشتین دارم فکر میکنم که چقدر این شعر آشناست ...
کجا خوندمش ...
اما یادم نمیومد اسم " عادل دانتیسم " پاش بوده باشه ...
که به ناگهان امروز عصر یادم اومد این شعر توی کتاب " ذهن خطرناک یک انسان معمولی " بود ... شاعرشم آقای مهدی صادقی ...

درود بر شما
و ممنون برای معرفی اقای مهدی صادقی
الان یک سر به صفحه فیس بوک ایشان زدم و چند شعر گلچین کردم.
در مورد این شعر هم
من نتونستم در صفحه فیس بوک آقای صادقی پیداش کنم
اما در اینده حتما بازم سرچ میکنم و اگر جایی پیدا کردم که به نام آقای صادقی درج شده بود حتما اینجا نام شاعر رو عوض کرده و به نام آقای صادقی ثبت میکنم

سپاس فراوان

محمد شیرین زاده چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:41 ب.ظ http://m-bibak.blogfa.com

سلام...


زیبا بود....

ل.م چهارشنبه 30 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 01:30 ب.ظ

سلام نیمایی... احساسم نسبت به عادل دانتیسم زیاد خوب نیست... خیلی از شعرهاش عجیب شبیه به جمله های عباس معروفی هست.

منم نمی دونم چی بگم!
اما هر چی که هست اشعارش بسیار زیباست.
و اینکه هنوز نمیدونم چقدر از این شعرها برای خودشه و چقدر برای دیگران و کپی شده.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد