کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بگذار به حرفی تازه از الفبا مهمانت کنم

بگذار برایت ترجمه کنم 

حرف‌های صندلی را که به تو خوشامد می‌گوید

بگذار تعبیر کنم رویای فنجان‌ها را

که در فکر لبانت هستند

و رویای قاشق را و شکر را

بگذار به حرفی تازه از الفبا

مهمانت کنم

بگذار کمی کم کنم از خودم

و بیفزایم بر عشق میان تمدن و بربریت

@

ـ از چای خوشت آمد؟

ـ کمی شیر می خواهی؟

ـ همین کافی‌ست – مثل همیشه – یک پیمانه شکر؟

ـ اما من چهره‌ات را بی‌شکر می‌پسندم

 

از: نزار قبانی

بخشی از شعر بلند "دوستت دارم..."

مترجم: آرش افشار

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی نعمت زاده یکشنبه 15 دی‌ماه سال 1392 ساعت 04:11 ب.ظ http://dr-nematzadeh

با سلام.با تبادل لینک موافقید؟خوشحال میشم نظرتونو راجع به شعرهام بگید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد