کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بوی آبی لاجورد

رنگ‌ها را
با انگشت‌های تو شمردم
باز هم یکی زیاد آمد
می‌شود این انگشت را
دو بار ببوسم
گل‌بهی را هم بردارم؟
راستش را بخواهی
جیب‌هام پر از رنگ است.
اگر صبح زودتر از من بیدار شدی
بوسم کن
اما اگر من
زودتر بیدار شدم
بر سینه‌ات
منتظر همان بوسه
می‌میرم؟
...

با بودنت
بهشت را دیدم
حالا خدا
دنبال سیب سرخی می‌گردد
تا از بهشت آسمان
رانده شود.

 

"عباس معروفی"


(متن کامل شعر در ادامه مطلب)

 

 بوی آبی لاجورد


نارنجی می‌خوانم بیایی

و خدا تب کرده است
همه‌ی این اتاق را
صورتی می‌دوم بشنوی
مربع به مربع دوست داشتنت را می‌‌شمارم
هنوز دل دل می‌کند
در چشم‌هام
بی قرار می‌شود
آخر خدا و اینهمه دلتنگی؟
من که حلقه حلقه به تنت پیجیده بودم!
تو نخواه
خدا از تاریکی می‌ترسد
و من بدون لباس‌هات سرما می‌خورم.

به راه رفتنت
یا به کفش‌هات اگر فکر ‌کنم
می‌آیی؟
خدا کند سر راه
یادت بماند پرتقال و نان
توتون پیپ هم
دیگر چیزی نمانده
طاقت من
یک کبریت بکشم
تمام می‌شود.

من
بهار می‌شوم
تو
تنم را پر از شکوفه کن.

رنگ‌ها را
با انگشت‌های تو شمردم
باز هم یکی زیاد آمد
می‌شود این انگشت را
دو بار ببوسم
گل‌بهی را هم بردارم؟
...
راستش را بخواهی
جیب‌هام پر از رنگ است.

اگر صبح زودتر از من بیدار شدی
بوسم کن
اما اگر من
زودتر بیدار شدم
بر سینه‌ات
منتظر همان بوسه
می‌میرم؟

خانه‌ای با چهار اتاق
بی دیوار دیده بودی؟
باغی سرسبز
تا آن‌سوی جهان
شنیده بودی؟
طناب رخت را
از این سر دنیا
به آن سر دنیا کشیده بودی؟
با ملافه‌ها
بر بند بند ‌نوشته‌های من
در بوی آبی لاجورد
دویده بودی؟

گمت کنم
لای ملافه‌ها
یا پیدات کنم؟

دیدی همه‌ی ما
دربدر شدیم؟
دیدی باز عاشقت شدم؟
این‌بار
در بدر تو.

با بودنت
بهشت را دیدم
حالا خدا
دنبال سیب سرخی می‌گردد
تا از بهشت آسمان
رانده شود.

 

"عباس معروفی"

 

نظرات 4 + ارسال نظر
ساناز شنبه 14 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 09:40 ق.ظ http://khise-khis.blogsky.com/


خدا از تاریکی می‌ترسد
و من بدون لباس‌هات سرما می‌خورم

nazanin پنج‌شنبه 9 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:03 ق.ظ http://sabooori1234.blogfa.com/

nazanin سه‌شنبه 7 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:41 ب.ظ http://sabooori1234.blogfa.com/

اگر صبح زودتر از من بیدار شدی
بوسم کن
اما اگر من
زودتر بیدار شدم
بر سینه‌ات
منتظر همان بوسه
می‌میرم؟


سلام . وبتون فوق العاده عالیه. من خیلی وقته که به وب شما سر میزنم حتی از بعضی از شعراتون داخل وبم استفاده میکنم
یه درخواستی داشتم که اگه امکانش هست وبلاگم رو لینک کنید . باعث افتخاره منه مرسی

موفق باشید

ل.م یکشنبه 5 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 10:33 ق.ظ

!!! مطمئنید مال معروفیه؟

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد