کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

پلنگ و ماه

خیال خام پلنگ من به سوی ماه جهیدن بود

... و ماه را ز بلندایش به روی خاک کشیدن بود

پلنگ من - دل مغرورم - پرید و پنجه به خالی زد

که عشق - ماه بلند من - ورای دست رسیدن بود

 

گل شکفته ! خداحافظ اگر چه لحظة دیدارت

شروع وسوسه‌ای در من به نام دیدن و چیدن بود

من و تو آن دو خطیم آری موازیان به ناچاری

که هر دو باورمان ز آغاز به یکدگر نرسیدن بود

 

اگر چه هیچ گل مرده دوباره زنده نشد اما

بهار در گل شیپوری مدام گرم دمیدن بود

شراب خواستم و عمرم شرنگ ریخت به کام من

فریبکار دغل‌پیشه بهانه‌اش نشنیدن بود

 

چه سرنوشت غم‌انگیزی که کرم کوچک ابریشم

تمام عمر قفس می‌بافت ولی به فکر پریدن بود

 

"حسین منزوی"

نظرات 4 + ارسال نظر
مهدی فر زه سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 01:11 ق.ظ http://jametajali.blogfa.com/

سمانه چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ق.ظ

چسبید ب دلم؛‏)‏
خیلی ی ی ی ی قشنگ بود
قشنگترازشعر وبازی باواژه ها،احساس شاعر درسرودنشه ک خیلی دلچسب ودلنشینه
چه حالی داشته درسرودن این شعر...

ل.م چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:34 ق.ظ

پاییز آمدست کــــه خود را ببارمت
پاییز لفظ دیگر"من دوست دارمت"

بر باد می دهــم همـه ی بــود خویش را
یعنی تو را به دست خودت می سپارمت

باران بشو ، ببار بــه کاغذ ،سخن بگــو
وقتی که در میان خودم می فشارمت...

اصرار می کنـــی کـــه مرا زود تر بگو
گاهی چنان سریع که جا می گذارمت

پاییز من ، عزیـــز غــم انگیز برگریـــز
یک روز می رسم و تو را می بهارمت!!!

-سیدمهدی موسوی-

نازنین چهارشنبه 3 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 08:01 ق.ظ http://chistansara.blogsky.com/1392/07/03/post-4

بسیار زیبا و عالی
متشکرم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد