کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

از القاب آینه دور است!

...

حالا هیچ!
حالا گو فرق میان پسین و هوای بارانی هم هیچ!
وقتی که من ترا دوست می‌دارم
نه چراغی به خانه بیاور
نه چتری که از کوچه ناشناسی بگذری،
سایه به سایه هر سنگی از اضطراب تو می‌فهمد
که کار از کار گذشته است.
حالا هیچ!
حالا تنها به تو می‌اندیشم
شاید تولد یک ستاره از خوابِ معجزه
مفهوم جفتِ جهان را
برای تجردِ این خسوف ... روشن کرد،
مثل دویدن دو نقطه در حولِ دریا و دایره،

 

از: سید علی صالحی

از دفتر: دیرآمده‌ای ری‌را! باد آمد و همه رویاها را با خود برد / نامه‌ها

 (متن کامل شعر در ادامه مطلب)

متن کامل:


مثل دویدن دو نقطه در پی هم،

مثل دویدن دو نقطه بر حول دریا و دایره، ...
هولم نکن ای همین هوایِ بی‌کسی در میان جمع!
رسم ازل از آواز حضرتِ من به رویت رسیده است.
وقتی میان پسین و هوای بارانی فرقی نمی‌نهی
من از ارتباط علف با خواب آینه چه بگویم؟
نمی‌شناسی، نه مرا، نه رویا را
اما من اگر بمیرم حتی
مضمون محرمانه آن راز را به گور خواهم برد،
و از این سپس نیز با هیچ کسی
از ابهام آینه در انعکاس خاموشی سخن نخواهم گفت.
من راوی حروفی ساده از معابر بارانم
از من سوال بی‌جا چه می‌کنی!؟
جرم هر اشاره، ولو به خواب تبسم،
حتما که اثبات واژه در ماضی مطلق نیست،
ما همه از بعید بوسه به رویای دریا رسیده‌ایم.

بگذریم، باید به تو بیندیشم،
وقت ملایم یادها
شبیه آرامش آینه در غیبت دیوار است،

حالا هیچ!
حالا گو فرق میان پسین و هوای بارانی هم هیچ!
وقتی که من ترا دوست می‌دارم
نه چراغی به خانه بیاور
نه چتری که از کوچه ناشناسی بگذری،
سایه به سایه هر سنگی از اضطراب تو می‌فهمد
که کار از کار گذشته است.
حالا هیچ!
حالا تنها به تو می‌اندیشم
شاید تولد یک ستاره از خوابِ معجزه
مفهوم جفتِ جهان را
برای تجردِ این خسوف ... روشن کرد،
مثل دویدن دو نقطه در حولِ دریا و دایره،

 

"سید علی صالحی"

از دفتر: دیرآمده‌ای ری‌را! باد آمد و همه رویاها را با خود برد / نامه‌ها

نظرات 5 + ارسال نظر
آرامش یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 05:24 ب.ظ http://tabasomapa.loxblog.com

"

سلام
صبح شما پر فروغ

شاید حق با شما باشه. به هر حال از این روزنامه نگاران محترم هر چی بگی بر میاد "
این متن نظر شما بوده !
ببخشید کدوم خبرنگارا ؟ چی شده ؟

مریم یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 09:04 ب.ظ http://pettra.blogfa.com/

آن که بی باده کند

جان مرا مست

کجاست؟

"مولوی"

هلیا یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 11:17 ق.ظ http://baharaneman.mihanblog.com/

عالی بود

www.dty.ir یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 10:24 ق.ظ http://dty.ir

سلام
مطلب بسیار خوب و مفیدی بود

اگر تصمیم گرفتید وبلاگ خود را به وبسایت مطرحی تبدیل کنید با کیفیت و قیمتی استثنایی در خدمت شما هستیم

به سایت ما سر بزنید و در قسمت تماس با ما فرم مربوطه را تکمیل نمائید.
در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت
DTY.IR

وب مانی یکشنبه 16 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 08:52 ق.ظ

سلام
وبلاگ خوبی دارین.
خواستی تبادل لینک کنی خبرم کنم.

عنوان:وب مانی
لینک:http://www.PersianXchange.ir/

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد