کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

سراغ گریه‌های شبانه‌ام را از تو می گیرم

سراغ گریه‌های شبانه‌ام را از تو می گیرم

از تو که روزی صلابتم را به نرمی خریدی

از تو که احساس در من نهادی

از تو که در من مهربانی دمیدی

سراغ شبهای گمشده در تنهایی را

با فریاد در کوچه‌های شب

از تو می خواهم

از تو که بی کران

و بی نشان

و بی انتهایی،

من از صبح می ترسم

چرا که از شبهای غرق شده در تو

رهایم می کند،

من دل را به سکوت سپرده‌ام

من با سکوت زنده‌ام ...

 

"شاعر: ناشناس"

-------------------------------------------------------


دفتر عشق:

تو بی رحمانه به بند رخت آویزانی

با یک گیره ی محکم

حالا هرچقدر می خواهد باد بیاید

من آن روبرو می نشینم و

عاشقانه تر از همه ی روزهای بارانی نگاهت می کنم ...!

منبع: وبلاگ هذیان های نخ نما

نظرات 5 + ارسال نظر
سانا شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 04:46 ب.ظ http://32ominrooz.blogfa.com

سالها پیش اردیبهشت برایم فقط بهشت بود وقتی دست در دست تو به چیدن گوجه سبزهای درخت همسایه می رفتیم

اما امروز درخت همان درخت است اردی بهشت همان اردیبهشت و من...

حالا من ...
مانده ام و خاطرات یک اردیبهشت ِ پوسیده

پینه‌دوز جمعه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:42 ق.ظ http://1001shab2.blogfa.com

گزیده اشعار عالی...
ممنون که بقیه رو هم در زیبایی و لذت بردن از رقص واژه‌ها شریک می‌کنید...

گلبرگ چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 ق.ظ

نشسته ای و نگاه تو خیره بر ماه است

همیشه دلخوری ات با سکوت همراه است

...

خدا کند که نبینم هوای تو ابریست

ببخش! طاقت این دل عجیب کوتاه است

همیشه دل نگران تو بوده ام، کم نیست

همیشه دل نگران ِ کسی که در راه است...

بتاز اسب خودت را ولی مراقب باش

که شرط ِ بردن بازی سلامت شاه است

نمی رسد کسی اصلا به قله ی عشقت

گناه پای دلم نیست! راه، بیراه است

به کوه ِ رفته به بادم ، نسیم تو فهماند،

که کاه هرچه که باشد همیشه یک کاه است

ببند پای دلم را به عشق خود ، این دل

شبیه حضرت چشم تو نیست!گمراه است

به بغض چشم تو این شعر ، اقتدا کرده ست

که طاعت شب و روزش اقامه ی آه است

قصیده هرچه کند عشق را نمی فهمد

عجیب نیست که چشمان تو غزلخواه است

...

تو هستی و همه ی درد شعر من این جاست؛

که با وجود تو بغضم شکسته ی چاه است...

دخترشهریورماه چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 08:49 ق.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

یک شب هوای گریه

یک شب هوای فریاد

امشب دلم ...

هوای تو کرده است ...



"حسین منزوی"

حوض نقاشی سه‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:32 ب.ظ http://hoze-naghashi.blogfa.com

عالی !!
از اون وبلاگایی که آدم ذوق مرگ میشه از دیدنشون :)

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد