کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

من از عطرِ آهسته‌ی هوا می‌فهمم

من از عطرِ آهسته‌ی هوا می‌فهمم

تو باید تازه‌گی‌ها

از اینجا گذشته باشی.

گفت‌وگویِ مخفی ماه وُ

پرده‌پوشیِ آب هم

همین را می‌گویند.

دیگر نیازی به دعای دریا نیست

گلدان‌ها را آب داده‌ام

ظرف‌ها را شسته‌ام

خانه را رُفت و رو کرده‌ام

دنیا خیلی خوب است،

بیا!

علامتِ خانه‌بودنِ من

همین پنجره‌ی رو به جنوبِ آفتاب است،

تا تو نیایی

پرده را نخواهم کشید

 

از: سید علی صالحی


کتاب: سمفونی سپیده‌دم / انتشارات نگاه / چاپ اول ۱۳۸۶
------------------------------------------------------------


دفتر عشق:

ابدیت در شانه های باران خورده توست.. دستانت گویا اساطیریند.. و من هم که در دستان تو خلق می‌ شوم از شانه هایت عروج می کنم.. قد می کشم.. و این تویی، ابدیتی روان در تمام لحظه‌ی بلوغ این سبزه در التهاب رستن. کاش می شد لحظه ای تنها لحظه ای چشمهایت را باز کنی و ببینی چگونه سبز می‌شوم... به نگاه تو!

"منبع: نت"

نظرات 5 + ارسال نظر
سعیده وزیری فر جمعه 4 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 12:46 ق.ظ http://banooyeashegh.blogfa.com

سلام
خوشحالم باوبتون آشنا شدم
دوست داشتید به وب من هم بیایید
خط خطی های شاعرانه دارم
هرچند خودمو شاعر نمیدونم
ولی ارزش خواندن دارد
دعوتید به اشعارم

باغ سبز دوشنبه 16 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 07:51 ب.ظ http://cascade31.blogfa.com/

زیبا بود و مناسب حال.... ممنون. با اجازتون در وبلاگم استفاده کردم

دخترشهریورماه یکشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 09:43 ب.ظ http://dokhtaresharivarmah.mihanblog.com/

شاخه های خشک شعر من جوانه می زنند
زیر پرتو نگاه تو ..
تا همیشه پیش من بمان،
آفتاب مهربان !

"زهرا ابومعاش"

ترنم شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 08:30 ب.ظ http://tarannom-2.blogfa.com

سلام !
خوشحالم که در وبگردی هام با شما آشنا شدم خیلی خیلی لذت بردم نمیدونم اجازه دارم گاهی از اشعارتون کپی کنم؟
خوشحال میشم به من هم سر بزنید.
راستی!خیلی دلم گرفته بود فال حافظ حسابی جوابمو داد. ممنون

سروین شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 12:43 ب.ظ

مادربزرگ
گم کرده ام در هیاهوی شهر
آن نظر بند ِ سبز را
که در کودکی بسته بودی به بازوی ِ من
در اولین حمله ناگهانی ِ تاتار عشق
خمرۀ دلم
بر ایوان سنگ و سنگ شکست
دستم به دست دوست ماند
پایم به پای ِ راه رفت
من چشم خورده ام
من چشم خورده ام
من تکه تکه از دست رفته ام
در روز روز زندگانیم

حسین پناهی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد