کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دستت را به من بده

اشک رازیست

لبخند رازیست

عشق رازیست

اشک آن شب لبخند عشقم بود

 

قصه نیستم که بگویی

نغمه نیستم که بخوانی

صدا نیستم که بشنوی

یا چیزی چنان که ببینی

یا چیزی چنان که بدانی

من درد مشترکم مرا فریاد کن

 

درخت با جنگل سخن میگوید

علف با صحرا

ستاره با کهکشان

و من با تو سخن میگویم

نامت را به من بگو

دستت را به من بده

حرفت را به من بگو

قلبت را به من بده

 

من ریشه های تو را دریافته ام

با لبانت برای همه لبها سخن گفته ام

و دستهایت با دستان من آشناست

در خلوت روشن با تو گریسته ام برای خاطر زندگان

و در گورستان تاریک با تو خوانده ام زیباترین سرودها را

زیرا که مردگان این سال عاشقترین زندگان بوده اند

 

دستت را به من بده

دستهای تو با من آشناست

ای دیریافته با تو سخن میگویم

بسان ابر که با توفان

بسان علف که با صحرا

بسان باران که با دریا

بسان پرنده که با بهار

بسان درخت که با جنگل سخن میگوید

زیرا که من ریشه های تو را دریافته ام

زیرا که صدای من با صدای تو آشناست

 

"زنده یاد احمد شاملو  "

نظرات 21 + ارسال نظر
علیرضا یغمایی چهارشنبه 6 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 04:50 ب.ظ

درود
شعر بسیار زیبایی انتخاب کردید اگر تمایل داشتین حاضرم اون رو با صدای خودم بخونم بنده شاعر مجری رادیو و طراح برتر جدول معما و سرگرمی در نشریات هستم

مهدی چهارشنبه 20 بهمن‌ماه سال 1400 ساعت 04:19 ب.ظ

با شاملوی بزرگ عاشق شدم...
با شاملوی عزیز زندگی می‌کنم...
و اگه خدا قسمت کنه شاید هم بالاخره روزی با شاملوی جان بمیرم ...
و این شعر قشنگ به سادگی من رو برد به بیست سال پیش..........! و من به همون سادگی از شما ممنونم به خاطر حس خوبی که الان دارم

مالک چهارشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1400 ساعت 11:53 ب.ظ

معنی ای دیریافته باتوسخن میگویم چ میشه

شیرین پنج‌شنبه 27 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 09:08 ق.ظ

عالیه این شعر.شعری که برای اولین بارازعشقم شنیدم وچه بامسمابود

. پنج‌شنبه 29 آبان‌ماه سال 1399 ساعت 01:37 ق.ظ

یه چیزایی نگفتنیه تعریف نشدنیه یه چیزایی بوی مرگ میده یه چیزایی هس بده نفرت انگیزه خدا نکنه یه چیزایی بگیرت ول کن تو کارش نیس یه چیزایی در عین یهویی بودن خفه کنندن بعضی شبا وقتی اینو گوش میدم حس میکنم بلندی اسمونو میدونم ارتفاعشو میدونم اون شبا سالی یه باره ولی خدانکنه وقتی باشه که کنارت نیس چون بوی مرگ میده

الهه یکشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1398 ساعت 11:26 ق.ظ

عاشق اون قسمتم که میگه ای دیریافته باتو سخن میگویم

Dani سه‌شنبه 21 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 10:32 ب.ظ

اغا یه صدای ی دوبلری بگیرین ک بخونش شما ک اینقد زحمتشو کشیدین زدیتش

فرناد،مبینا،مهشید،مصی جمعه 27 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 08:05 ب.ظ http://farnadhonarjo@blogfa.com

این شعر فوق العاده‌ست.
خاطرات یه ترم دانشگاه رو برامون زنده میکنه.
هرجای دنیا که باشیم این شعر مارو یاد هم میندازه.
اومدیم کافه،
کافه رشت
کتاب شعر پیدا نکردیم و فرناد این شعر و برامون خوند‌.
حالا هم خاطرمونو مینویسیم.
مرسی از این حال خوب :*

به به دوران خوش دانشجویی و کافه ...
برقرار باشید

ریحانه چهارشنبه 29 آذر‌ماه سال 1396 ساعت 06:54 ب.ظ

سلام بچه ها...
دلم خییییییییلی گرفته....
انقدر بغض تو گلومه که دارم خفه میشم...
خدا در حق دخترا خییییلی ظلم کرده که احساس بیشتری نسبت به بقیه بهش داده...
چقدر بخاطر همین عواطفمون باید زجر بکشیم و داغون بشیم...
خیلی خسته م... دلم یه خواب راحت میخاد خوابی که دیگه بیدار شدنی توش نباشه...
همین

سحر پنج‌شنبه 17 فروردین‌ماه سال 1396 ساعت 12:58 ق.ظ

اصلا این شعر منو دیوونه میکنه

فریما چهارشنبه 14 مهر‌ماه سال 1395 ساعت 02:20 ب.ظ

چقدر عالیه چقدر حس خوب و لطیف در این شعر هست طوری که هربار باصدای فریدون شهبازیان گوش میدمش چشمام پر میشه

مریم شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 03:45 ب.ظ

بهار پنج‌شنبه 3 دی‌ماه سال 1394 ساعت 02:03 ق.ظ

ای کاش روزی کسی عاشم باشه و من عاشقش باشم و اینو براش بخونم
ای کاش
اما دعام مستجاب نمیشه

سرد پنج‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 07:37 ق.ظ http://acopolymer.com

ماقعا عالی ولی من این متن رو با موسیقی میخواهم

کوروش شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 01:07 ق.ظ

سلام... من در جایی متولد شده ام... که شاعرانش در بندند ... اراذل و اوباشش در نهایت آزادی... نویسندگان و نخبگانش رانده شده اند و دلالانش در قلب آن جای گرفته اند... در کشوری زیست می کنم که شیر ایرانش و پلنگ مازندرانش منقرض شده اند... کشور من از یک مرغ زار مفرح به کویری بدل شده... آری!!سخن شاملو با نسل من و توست... صد افسوس که پیامی از آن نیافته آیم...

علیرضا دوشنبه 11 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:35 ب.ظ

ممنون ولی ما در حدی نیستیم که بخواهیم در مورد استاد نظر بدیم.بازم ممنون

ک شنبه 9 اسفند‌ماه سال 1393 ساعت 02:09 ب.ظ

عاااااااالیه

مهسا جمعه 22 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 04:43 ب.ظ

قسمتی از این شعر رو توی وبلاگ یکی از عزیزام خونده بودم اما نمیدونستم از شاملو بوده. وقتی داشتم اینجا شعرهای شاملو رو میخوندم به این که رسیدم حس خیلی عالی ای اومد سراغم. اصلأ فکر نمیکردم وسط شعرای شاملو برسم به کسی که برام بینهایته... الان همه شو حفظ کردم شاید یه روزی بیاد که منم کنارش باشمو براش همه ی شعر رو بخونم از صمیم قلب ازتون تشکر میکنم.

نفس یکشنبه 27 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 12:20 ق.ظ

این شعر شاملو عالیه...عالی
ای دیریافته با تو سخن میگویم...

باغ سبز یکشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 04:13 ب.ظ http://cascade31.blogfa.com/

وبلاگ زیبایی دارید. ممنون که به من سر زدید و خواندید

[ بدون نام ] چهارشنبه 20 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:18 ب.ظ

یه پیشنهاددارم براتون شعرهایی مثل مدوسارو اگه لاتینش یعنی انگلیسیش روهم داشته باشیدوباترجمه اش بزاریدعالی میشه ....درضمن شعرقشنگی بودممنونازحسن انتخابتون برای خوانندگان...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد