کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

نقشه‌های تو را دوست دارم...

نقشه‌های جهان به چه درد می‌خورند

نقشه‌های تو را دوست دارم

که برای من می‌کشی

خطوط مرزی و رودخانه‌ها ... متروها ... خانه‌ها

نقشه‌ی کوچک‌ات را دوست دارم

که دیده‌بانان چهار سویش

از برج مراقبه با صدای بلند با هم صحبت می‌کنند

و من این‌سو تا آن‌سویش را

با غلتی طی می‌کنم .

 

"شمس لنگرودی"

---------------------------------------------------

دفتر عشق:

سر به هوا نیستــــم امــــا
همیشـــــه چشــــم به آسمان دارم
حال عجیبـــی‌ست دیدن همان آسمانی که
شاید تو دقایقی پیش به آن نگاه کـــرده باشی ...

نظرات 6 + ارسال نظر
دنیا شنبه 3 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 02:17 ق.ظ

زیبااامثل تمام شعرهاشون

نسرین پنج‌شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:09 ق.ظ

واقعا سروده های ساده زیبا وپر معنایی هستند .

عاشقانه های حوا دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 01:36 ب.ظ http://rahajan231.persianblog.ir

الفبا را یاد گرفته که اسم تو را بنویسیم
همان چهار حرف جادویی اسمت که کنار هم معجزه می کند
الفبایی که با دلم بازی می کند
می دانی من عنصر طبیعت را یکی می دانم و آن تویی
تو گرمایت بیشتر از آتش است
ارامش صدایت بیشتر از آبهای آبی
باد هم که نفسهای توست به روی گردنم ...
خاک هم که زیر پای توست
...

فاطمه دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:28 ق.ظ http://deleman43.blogsky.com/

من حتی هوایی را که تو را آن نفس میکشی دوست دارم
سلام ممنون که به کلبه کوچیک من سرزدید

شبیه خودم دوشنبه 1 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:23 ق.ظ http://artia.persianblog.ir

انتخابهای خوبی از شمس داری.
تصورم در مورد شعرهاش خیلی عوض شده.

دختر پاییز شنبه 29 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 01:33 ب.ظ http://mamanana.blogfa.com

درود بر شما
خیلی ممنون که به وبلاگم سر زدین ... و بی نهایت ممنون بابت نظرات زیباتون !!!
کتاب (کتاب کوچولوم ) توی شهرستان چاپ شده ؛ قرار بود که توی تهران پخش بشه ولی واقعا نمیدونم که شد ... نشد ... چی شد ...
حالا براتون مشخصاتشو میگم اگه بود باعث افتخاره که بخونیدش ... البته خیلی از شعرها برای اوایل نوشتنمه که پخته نیستن و بنابراین بالا و پایین زیادی توی شعرها هست !!!

اسم کتاب: سوگند که شاهزاده ی من سوار بر اسب سیاه بود...
شاعر : نسترن نصرالهی
مشخصات نشر: قزوین، سایه گستر 1391
شماره کتابشناسی ملی: 2751497

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد