کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

سادگی را من از نهانِ یک ستاره آموختم

سادگی را

من از نهانِ یک ستاره آموختم

پیش از طلوعِ شکوفه بود شاید

با یادِ یک بعداز ظهرِ قدیمی

آن قدر ترانه خواندم

تا تمامِ کبوترانِ جهان

شاعر شدند.

 

سادگی را

من از خوابِ یک پرنده

در سایه‌ی پرنده‌یی دیگر آموختم.

باد بوی خاصِ زیارت می‌داد

و من گذشته‌ی پیش از تولدِ خویش را می‌دیدم.

ملایکی شگفت

مرا به آسمان می‌بُردند،

یک سلولِ سبز

در حلقه‌ی تقدیرش می‌گریست،

و از آنجا

آدمی ... تنهاییِ عظیم را تجربه کرد.

 

دشوار است ... ری‌را

هر چه بیشتر به رهایی بیندیشی

گهواره‌ی جهان

کوچک‌تر از آن می‌شود که نمی‌دانم چه ...!

 

راهِ گریزی نیست

تنها دلواپسِ غَریزه‌ی لبخندم،

سادگی را

من از همین غَرایزِ عادی آموخته‌ام.


از: سید علی صالحی

مجموعه: آخرین عاشقانه های ری‌را / نامه اول

نظرات 4 + ارسال نظر
س شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1395 ساعت 12:01 ب.ظ

نارمیلا دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:22 ب.ظ http://narmila.blogfa.com/


این روزها
چه بی اعتماد است
عاشقی ها!
چه ساده بودم من،
که
تمام شدم به پایت
از عشق.
و تو
چون ماری
خزیدی
و رفتی
بعد ِ نیشی
که نوشم کردی !
چه ساده بودم من
برای سادگی کردن.....

(ملول)


roya یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 12:11 ب.ظ http://www.romantick.blogfa.com

نوازش از من می خواهی و من


پرم از جای خالی ی

همه نوازش های نشده . . .

نگاه از من می خواهی

از دو چشمم

و من

سراپا نگاهم و

اینهمه مردمک انتظار را در من

نمی یابی . . . .

" امیر بابک یحیی پور "

roya یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ق.ظ http://www.romantick.blogfa.com

خوبـــ کـهـ فـکر مـےکنــمـ دُنیـــا را دَر

آغوشتـــــ

خلاصـهـ مـےبینــم ..

از این دنیا هــَمین مرا بَــس استـــــ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد