کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو مرا معنا کن

 

تو مرا معنا کن

من که در خلوت ترد تو مجسم شده ام

من که در هر نفست شیفته

در تو تکرار مکرر شده ام

تو مرا معنا کن

بگذرانم ز گل صورتی ی حوصله ها

بگذرانم ز پل همهمه ی تنهایی

بنشانم به سکوت سرخ تجربه ها

نفسم می گیرد

تو مرا معنا کن.

بال خوشحالی من وا شده است

چشمه ی شادی من راهی عالم شده است

همچنان مغشوشم

بوی باران

تپش نبض سلام

دلخوشم ساخته است

تو مرا معنا کن

مگذارم که چنین بر جسد شادی خود خیره شوم

خسته و لخته و فرسوده شوم

من که بی تاب و پریشان همه شب

به تن شعر شبیخون زده ام

و چه گستاخ برایت غزلی ساخته ام

که ز عطر خوش آن مست شوی

لولی سرمست شوی

بنگر ای دلک منتظرم

قاصدک ها گویی

که ز پشت پلک پنجره ها

خبری یا که پیامی دارند

چشم های نگرانم متلاشی شده  است

و صدای  لیز آمدنت

باورم گشته کنون

مکشانم به پس پرده ی  تاریک جنون

از شگفتی های چشم تو در باغ وجود

چشمه ای کاشته ام

چه روان بر همه رگهای خیالم جاری

و به آن می بالم

انقلابی گویی

در تنم می روید

و هوای هوس پیروزی

منقلب کرده مرا

ای که در هر نفسم

قصه ای خوب و مکرر شده ای

ای که از اوج همه خواهش ها

باز تو برتر شده ای

بگذرانم ز حریر عشقت

و مرا معنا کن....

 

از: خانم پوران کاوه

 

نظرات 4 + ارسال نظر
جعفریان یکشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1391 ساعت 02:28 ب.ظ http://aabaan.blogfa.com

یک دنیا ممنونم
به خاطر سروده هایی که نوشتید
شاد زی

نارمیلا سه‌شنبه 27 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 10:39 ق.ظ http://narmila.blogfa.com/


بله جناب اسماعیلی بداهه بود آنچه برایتان نوشتم/

نارمیلا دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 04:29 ب.ظ http://narmila.blogfa.com/


درود/ نیمایی زیبایی بود/ واقعاً لذت بردم از خواندنش/

تو را معنا کنم با چشم ِ نازت
تو را با آن همه ناز و نیازت

تو در من جویباری از گذشته
ازآن دل دادن و بوسه گرفته

تو را معنا کنم با عشوه هایت
شبیه نیشخند ِ خنده هایت
.
.
.
.
.
(ملول)

roya یکشنبه 25 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 11:48 ق.ظ http://www.romantick.blogfa.com

نزدیکی در فاصــــــــــــله نیست

در اندیشــــــــــــه است

و تو اکنــــــــــــون

مهمان اندیشه های منــــــــــــی...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد