کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

زیبایی‌ام را پایانی نیست

زیبایی‌ام را پایانی نیست
وقتی که در چشمان تو به خواب می‌روم
و هراس کودکانه‌ام را از یاد می‌برم
در عطری که از تو بر سینه دارم
چه بی‌پروا دوستت دارم
و چه بی‌نشان تو را گم می‌کنم
وقتی که دروغ می‌گویم
به زنی که در چشمهای من تو را جستجو می‌کند
و مردی که هر روز از نام تو می‌پرسد.

 

"فرناندو پسوآ"

-----------------------------------------------



درباره شاعر:

فرناندو پسوا سال 1888 میلادی در لیسبون پرتغال زاده شد و تا هنگام مرگ در سال 1935 تقریباً ناشناخته ماند اما اکنون نویسنده بحث‌ برانگیر جهان محسوب می‌شود و یکی از چهره‌های درخشان ادبیات مدرن. به جرأت می‌توان گفت پس از سال 1982  همه نویسندگان سبک‌شناس دنیا به نحوی از پسوا تأثیر پذیر بودند و پرتغال در طول پنج قرن گذشته چنین شخصیت دوران‌سازی به جهانیان عرضه نکرده است. «کتاب دل واپسی» که پسوا بالغ بر بیست سال وقت صرف نوشتن آن کرد سندی فراموش نشدنی از اندوه هستی گرایانه اوست.

نظرات 5 + ارسال نظر
دنیا سه‌شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 05:58 ق.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

عطا یگانه یکشنبه 18 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 09:34 ق.ظ

من از جنوب وطنم مینویسم . همیشه شعر نو برایم چون میوه کال بوده است چون نمیدانمش یا نمی فهمیدمش . اما تو هموطنم با کار زیبایت دو دانستن را بمن آموختی یک فرناندوی بزرگ و دو شعر بی پایان . سپاست باد که بزرگید .

درود بر شما

دخترباران یکشنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 08:39 ق.ظ

فوق العاده بود

الهام سه‌شنبه 2 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 01:26 ب.ظ http://elham7709.blogsky.com/

نشنیده بودم!
تا به حال هم کتابی ازش نخوندم!
احتمالا باید خوب باشه.

roya پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 11:14 ق.ظ http://www.romantick.blogfa.com

می نویسم از عشق

می نویسم از درد

می نویسم از تمام لحظه های سرد سرد

از نشستن در کنار یک نفر

یک نفر نه ، یک خیال بی ثمر ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد