کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو را نادیدن ما غم نباشد - سعدی

تو را نادیدن ما غم نباشد

که در خیلت به از ما کم نباشد

 

من از دست تو در عالم نهم روی

ولیکن چون تو در عالم نباشد

 

من اول روز دانستم که این عهد

که با من می‌کنی محکم نباشد

 

"سعدی"

 

برگرفته از کانال "باران دل"

baran_e_del@

 

متن کامل شعر:

  

تو را نادیدن ما غم نباشد

که در خیلت به از ما کم نباشد

 

من از دست تو در عالم نهم روی

ولیکن چون تو در عالم نباشد

 

عجب گر در چمن برپای خیزی

که سرو راست پیشت خم نباشد

 

مبادا در جهان دلتنگ رویی

که رویت بیند و خرم نباشد

 

من اول روز دانستم که این عهد

که با من می‌کنی محکم نباشد

 

که دانستم که هرگز سازگاری

پری را با بنی آدم نباشد

 

مکن یارا دلم مجروح مگذار

که هیچم در جهان مرهم نباشد

 

بیا تا جان شیرین در تو ریزم

که بخل و دوستی با هم نباشد

 

نخواهم بی تو یک دم زندگانی

که طیب عیش بی همدم نباشد

 

نظر گویند سعدی با که داری

که غم با یار گفتن غم نباشد

 

حدیث دوست با دشمن نگویم

که هرگز مدعی محرم نباشد.

 

"سعدی"

نظرات 5 + ارسال نظر
دنیا چهارشنبه 18 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 01:18 ب.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

عالی وغم انگیز:

ندا دوشنبه 16 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 07:19 ب.ظ http://sherland.blogfa.com

تبادل لینک؟؟؟؟؟!!!!

سلام جمعه 13 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 07:29 ب.ظ

از اقای شاهبداغی خبر ندارید؟ دیگه وبلاگشون آپ نمیشه؟

خیر

Mahnaz پنج‌شنبه 12 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 12:39 ب.ظ http://bitobarayeto.blogfa.com

چشم تو با چشم من هر دم بی‌قیل و قال
دارد در درس عشق بحث و جواب و سؤال

گاه کند لاغرم همچو لب ساغرم
گاه کند فربهم تا نروم در جوال

چون کشدم سوی طوی من بکشم گوش شیر
چونک نهان کرد روی ناله کنم از شغال

چون نگرم سوی نقش گوید ای بت پرست
چشم نهم سوی مال او دهدم گوشمال

گویمش ای آفتاب بر همه دل‌ها بتاب
جمله جهان ذره‌ها نور خوشت را عیال

سر بزن ای آفتاب از پس کوه سحاب
هر نظری را نما بی‌سخنی شرح حال

بازمگیر آب پاک از جگر شوره خاک
منع مکن از جلال پرتو نور جلال

جلوه چو شد نور ما آن ملک نورها
نور شود جمله روح عقل شود بی‌عقال

ای که میش خورده‌ای از چه تو پژمرده‌ای
باغ رخش دیده‌ای باز گشا پر و بال

باز سرم گشت مست هیچ مگو دست دست
باقی این بایدت رو شب و فردا تعال
مولانا

ساناز شنبه 7 مهر‌ماه سال 1397 ساعت 01:17 ب.ظ

سلام
همیشه خواننده شعرهای این کوچه باغ هستم و خواستم تشکری بکنم از شما و سلیقه زیباتون.

یه سوالی هم داشتم، یه شعری هست از مولوی یا مولانا در مورد درس عشق و کلاس عاشقی... توی اینترنت دنبالش گشتم پیداش نکردم. گفتم شاید شما بدونید...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد