کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

چگونه چشم های تو را شعر نکنم

چگونه چشم های تو را شعر نکنم
وقتی که واژگان غریب را هم
پناه می دهند به آرامش
چه برسد به دُرناهای بیتاب چشمان من؟
چگونه شانه هایت را شعر نکنم
وقتی که شمعدانی ها را هم
به ضیافت آغوش می کشانند
چه برسد به سر کوچک من
در آن پهنای دلخواسته
چگونه کلامت را
لبخندت را
بوسه هایت را
زنگ صدایت را
صدای پای آمدنت را
شعر نکنم
وقتی که تو اینگونه حواس شعرهایم را
پرت کرده ای
باران که می نویسم
تویی که می باری
می نویسم برف
یاد تو عروس دلم را سپیدپوش می کند
فنجان قهوه ام را به یاد تو می نوشم
لیاس آبی ام را با یاد تو می پوشم
چگونه تو را
تمام تو را شعر نکنم؟
وقتی تو
ابتدا و انتهای
همه ی حس هایم نشسته ای؟
چگونه تو را شعر نکنم؟ 


"بتول مبشری"

------------------------------------------


پ.ن: تولد 6 سالگی وبلاگم مبارک :)


نظرات 13 + ارسال نظر
نازنین.ی شنبه 17 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 09:02 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

امشب بعد از مدتها دو سه ساعته که دارم اینجارو میخونم....
مرسی از این جمع آوری و مرسی که هنوز هستید ...

سلام نازنین عزیز

ستاره شنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 11:38 ق.ظ

سلام آقا نیما
تولد وبلاگتون با تاخیر مبارک
آفرین به همتت که تو این بی فروغی وبلاگ ها چراغ اینجا رو روشن نگه داشتی
و ممنون که با حسن سلیقه ات کمک میکنی که از بین انبوه شعر و دلنوشته های درست و نادرست این روزگار، شعرها را با گزینش عالی بخونیم ....
پایدار باشی هم خودت و هم کوچه باغ ات

ممنونم ستاره خانم
مهرت افزون

سحر قریشی جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 04:14 ق.ظ

رفته ام لیک دلم پیش تو جا مانده هنوز

من کجا مانده ام و دل به کجا مانده هنوز



بُعد این فاصله ها درد مرا می فهمد

خاطراتم همگی یاد ترا مانده هنوز



اگر از دست قَدر من برهانم دل خویش

پیش رویم خطر دام قضا مانده هنوز



در دیاری که پُر از همهمه ی تنهایی است

بعد تو کار دل من به خدا مانده هنوز



باد پیچید اثرت رفت زمان بی تو گذشت

راه هموار شد و پیچ به جا مانده هنوز



گفتنی ها همه اش مال شما بود که من

خوب قانع نشدم چون و چرا مانده هنوز



بر «وصال» تو مرا فرصت اگر یار شود

می توان گفت که سهمم ز دعا مانده هنوز

وصال میانه ای / محمد علی رستمی



پی نوشت :

این شعر از کناب خورشید خاموش شاعر نقل شده است.

سحر قریشی جمعه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 04:12 ق.ظ

برای گریه ی باران غمی بهانه کنیم

درون قصه ی لیلا دلی نشانه کنیم



سیاهی از شب و روزم رها نشد که نشد

میان صبح و سیاهی زهی کمانه کنیم



سکوت و حسرت و آهم مرا به درد آورد

بیا که با تو شبی خلوت شبانه کنیم



به بغض هم بنوازیم و در سکوت شبت

تمام زلف کجت را دوباره شانه کنیم



در امتداد نگاهت به وزن سوسن و یاس

به پای ناله ی بلبل غزل ترانه کنیم



بسوی ساحل فردا پلی زنیم از دل

برای شادی دلها دعا روانه کنیم



برای فصل «وصالت» هوا چه بارانیست

پس از طراوت باران هوای خانه کنیم



محمد علی رستمی (وصال)

بهار پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 03:00 ب.ظ

سلام آقا نیما تولد وبلاگت نه تولد وبلاگمون مبارک
تولد کوچه باغی برای رفع دل تنگی هایمان مبارک
ممنون که شش سال مدام هستی هرچند که من چهارساله همراهم ممنون بابت انتخاب های بسیار
زیبایت

سپاس بهار عزیز

زهرا پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 02:23 ب.ظ

شش سالگی وبلاگ عزیز مبارک باشه
برای من این وبلاگ مثل یه مأمنه برای گریز از خستگی ها و روزمرگی ها...حسن انتخاب شما دوست عزیز در شعرهایی که به اشتراک میزارین روح رو نوازش میده.
اینکه هنوزم به عشق میشه امید داشت دلگرم کننده است.
براتون آرزوی بهترین ها رو دارم...
دعا میکنم چراغ این وبلاگ سالهای سال پرفروغ بمونه.
ممنون بخاطر تلاش بینظیرتون.

زهرا خانم عزیز
دعا میکنم همیشه دلتون روشن باشه

نیما پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 08:06 ق.ظ

تولد وبلاگت مبارک
باید به حسن سلیقه و انتخاب هنرمندانه اشعاری که در وبلاگ میذاری آفرین گفت
واقعا خسته نباشی
بابت زحماتی که برای وبلاگ می کشی بسیار ممنونیم
امیدوارم همواره خوب و خوش و سلامت و موفق باشی

مهرت ماندگار آقا نیما

سمیرا بانو پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 06:52 ق.ظ

ازتون سپاسگزارم بابت وقتی که میذارید
وبلاگتونو خیلی دوس دارم
انتخاباتون واقعا زیباست
تولد وبلاگتون مبارک
موفق باشی

سپاسگزارم

روی بنمای پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 12:52 ق.ظ

منطقی گر پشت این آب و گِل است
بی گمان در خلقت عشق و دل است

بهرام باعزت

روی بنمای پنج‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 12:50 ق.ظ

سلام آقا نیما. از اینکه شش سال کوچه باغ شعر رو مدیریت کردید و زیباترین اشعار رو برای علاقمندان به شعر و ادب فارسی در این صفحه به اشتراک گذاشتید به شما تبریک عرض میکنم. به نظر من با وجود شبکه های گسترده ی اجتماعی و کانالهای گوناگون تلگرام، وبلاگ نویسی ارزش و اعتبار خاصی داره یا بهتر بگم به قول آقای احمد زیادلو اصالت خودش رو داره. امیدوارم شاد و تندرست باشید و با انرژی روز افزون به فعالیت خود ادامه بدهید.
درود بر شما

برقرار باشید

نازنین چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 04:35 ب.ظ

امیدوارم همیشه موفق و پایدار باشید .تولدش مبارک

ممنونم

ل.م چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 11:11 ق.ظ

ضمنا...شعرش هم خیییییلی زیباست.

ل.م چهارشنبه 27 اردیبهشت‌ماه سال 1396 ساعت 11:10 ق.ظ


ممنون که هستی... ممنون که به زیبایی هستی.

قربانت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد