کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

در من همیشه تو بیداری

در من همیشه تو بیداری
ای که نشسته ای به تکاپوی خفتنِ من
در من
همیشه تو می خوانی هر ناسروده را
ای چشم های گیاهانِ مانده در تن خک
کجای ریزش باران شرق را خواهید دید؟
اینک

میان قطره های خون شهیدم
فوج پرندگان سپید
با خویش می برند
غمنامه ی شگفت اسارت را
تا برج خون ملتهب بابک خرم
آن برج بی دفاع.

 

"خسرو گلسرخی"


نظرات 2 + ارسال نظر
محمد شیرین زاده یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 03:18 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

چقدر ناب و زیبا .....

حسین شنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1395 ساعت 06:41 ب.ظ

سلام این بیت رو خیلی دوست دارم و دوست دارم شما توی وبلاگ خوبتون قرار بدید
دلا سخت است اگر مانند یک فرمانده ی عاشق
امیر یک سپاه اما اسیر یک نفر باشی

از علی ارحامی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد