کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

در غیاب تو

من
تو را لمس کرده ام
من که متبرک ام کرده اند از ترانه های شیراز
من که تمامی این سال ها
یکی لحظه حتی
خواب به راهم نبرده است

من دست برداشته و
پا بریده توام
تو ماه ابرینه پوش
من دست خط شفای سروش
...

من در غیاب تو
با سنگ سخن گفته ام
من در غیاب تو
با صبح، با ستاره، با سلیمان سخن گفته ام
من در غیاب تو
زخم های بی شمار شب ایوب را شسته ام
من در غیاب تو
کلمات سربریده بسیاری را شفا داده ام
هنوز هم در غیاب تو
نماز ملائک قضا می شود
کبوتر از آرایش آسمان می ترسد
پروانه از روشنایی گل سرخ هراسان است

بگو کجا رفته ای
که بعد از تو
دیگر هیچ پیامبری از بیعت ستاره با نور
سخن نگفت.


"سید علی صالحی"

 

(متن کامل شعر در ادامه مطلب)

 

   

متن کامل شعر:


من

تو را لمس کرده ام
من که متبرک ام کرده اند از ترانه های شیراز
من که تمامی این سال ها
یکی لحظه حتی
خواب به راهم نبرده است

من دست برداشته و
پا بریده توام
تو ماه ابرینه پوش
من دست خط شفای سروش

هی دختر خواب های بی رخصت
بی تاب هرچه برهنگی
خوشه خزانی انگور
در این جهان
تنها یکی واژه کافی بود
تا آدمی از تماشای تو تمام

تو از دعای کدام حوای گندم پرست
به این پرده از عطر ملائک رسیده ای ؟
که رسولان هزاره زن
پا به رویای تو شاعر شدند ؟

هی دختر برف های هرچه بسیار تشنگی
در این دقیقه مکشوف
مسیر ماه
پر از مویه های مکرر من است

هنوز هم بر این باورم
که پسین یکی از روزهای دی
من تو را از تخیل خداوند ربوده ام
حالا هرچه پیش تر می آیم
باز تو دورتر
بر قوس مزارگاه ماه ایستاده ای


من در غیاب تو
با سنگ سخن گفته ام
من در غیاب تو
با صبح، با ستاره، با سلیمان سخن گفته ام
من در غیاب تو
زخم های بی شمار شب ایوب را شسته ام
من در غیاب تو
کلمات سربریده بسیاری را شفا داده ام
هنوز هم در غیاب تو
نماز ملائک قضا می شود
کبوتر از آرایش آسمان می ترسد
پروانه از روشنایی گل سرخ هراسان است

بگو کجا رفته ای
که بعد از تو
دیگر هیچ پیامبری از بیعت ستاره با نور
سخن نگفت.


"سید علی صالحی"


نظرات 5 + ارسال نظر
حسین پنج‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1402 ساعت 06:49 ب.ظ http://گوگل

نزار که من غصه ازت بگیرم
غیاب تو اشک طلا بریزم
دیگه بسه منو عذابنم نده
از دست تو فنا بشم بمیرم

زهرا جمعه 14 اسفند‌ماه سال 1394 ساعت 11:46 ق.ظ

سلام.کاش میشد شعر های اقای صالحی رو به صورت فایل پی دی اف برای دانلود قرار میدادید.

نیلوفر جمعه 16 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 06:20 ب.ظ

عالی. همیشه عالی... راستی باز هم براتون نقاشی می فرستم به زودی

محمد شیرین زاده پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 04:24 ب.ظ http://m-bibak.blogfa.com

http://telegram.me/sherebarankhorde

در کانال بالا از همه شاعران شعر میذارم ممنون میشم اگه حمایت کنی

نیلوفر پنج‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 01:22 ب.ظ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد