کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

من عاشق چشمت شدم

وقتی گریبان عدم با دست خلقت می درید

وقتی ابد چشم تو را پیش از ازل می آفرید

 

وقتی زمین ناز تو را در آسمان‌ها می کشید

وقتی عطش طعم تو را با اشک‌هایم می چشید

 

من عاشق چشمت شدم، نه عقل بود وُ نه دلی

چیزی نمی دانم از این دیوانگی و عاقلی

 

یک آن شد این عاشق شدن دنیا همان یک لحظه بود

آن‌دم که چشمانت مرا از عمق چشمانم ربود

 

وقتی که من عاشق شدم شیطان به نامم سجده کرد

آدم زمینی تر شد و عالم به آدم سجده کرد

 

من بودم و چشمان تو، نه آتشی وُ نه گِلی

چیزی نمی دانم از این دیوانگی و عاقلی

 

من عاشق چشمت شدم شاید کمی هم بیشتر

چیزی در آنسوی یقین، شاید کمی هم کیش‌تر

 

آغاز و ختم ماجرا لمس تماشای تو بود

دیگر فقط تصویر من در مردمک‌های تو بود.


"افشین یداللهی"

-----------------------------------------------


+ دانلود آهنگ "مدار صفر درجه" با صدای علیرضا قربانی


نظرات 37 + ارسال نظر
علیرضا حیدری جمعه 17 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 03:54 ق.ظ

تمام شعر یک‌طرف آهنگ سازی و صدای علیرضا قربانی یطرف.

سبحان محمدیان جمعه 3 آذر‌ماه سال 1402 ساعت 11:45 ق.ظ

روحشون شاد.
این شعر بی نظیره.
در حد وحی و آیات آسمانی مقدسه.

عباس سه‌شنبه 24 مرداد‌ماه سال 1402 ساعت 08:41 ب.ظ

عالی عالی واقعا بی نظیر

مسعود شنبه 3 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 12:46 ق.ظ

واقعا زیباست این آهنگ
فقط اون قسمت از آهنگ که به زبان دیگه ای هست رو متوجه نمیشم و اینکه به کدوم زبانه

ع .ع جمعه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 11:53 ق.ظ

میشه حس کرد که از عمق وجود از ناخوداگاه تا خوداگاه جاری شده

آیدین چهارشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1401 ساعت 01:17 ب.ظ

این شعر با روح و روان آدم بازی می کنه ، واقعا زیباست ، وقتی گوش میدی یا می خونی همه چیز یادت میره،روحش شاد،واقعا روحش شاد دکتر افشین یدالهی

آریا جمعه 29 مهر‌ماه سال 1401 ساعت 06:42 ق.ظ

بی نظیر آدم وقتی این آهنگ وشعر بی همتا را گوش میدهد از خود بیخود میشود!شایدکمی هم بیشتر

حسین دوشنبه 10 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 04:50 ب.ظ

بسیار زیبا و ماورایی
این چکامه تلفیقی زیبا و بی نظیر از عرفان ،فلسفه و هنر ناب است.خداوند دکتر افشین یدللهی و همسر محترمشان را رحمت کند.

صدف جمعه 7 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 03:34 ب.ظ

چقدر زیبا
واقعا هر کلمه اش ادم رو ب وجد میاره و ب دنیایی از خیال و عشق میبره
لذت بردم و حظ کردم

زهرا خلیلی چهارشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1401 ساعت 11:38 ق.ظ http://kuchmorghan.blogfa.com/

عالی بود .. روحش شاد افشین یدالهی عزیز .. حیف که زود رفت

فرزانه جمعه 10 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 12:39 ب.ظ

باسلام همیشه پرتوان باشید روح پاک هنرمندماندنی افشین یداللهی شاد وقرین رحمت الهی ...سروده ی زیبایش وقتی که من عاشق شدم .....یکی از ماندنی ترین سروده هایی است که همچنان که بردلشون آمد بردل خلقی نشست ..نام ویادش ماندگار

راهی عرفانی پنج‌شنبه 9 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 11:43 ب.ظ

نه عقل ماند و دلی
وقتی گوش کردم این شعر آسمانی را
روحت شاد بزرگ مرد ادب پارسی

احدنریمانی چهارشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1400 ساعت 11:29 ق.ظ

سلام ارادتمند همه دوستان ...
یکی ازاهنگهای عالی با شعر عمیق عرفانی که سالها ست بنده لذت میبرم ازش ‌... خدا رحمت کنه آقای افشین یداللهی رو ....شعری عجیب که انگار از عالمی دیگر همچون خواب و رویا آورده شده ....

لحظه عاشقی قشنگ ترین لحظه در دنیاست و انگار همه زندگی همان یک لحظه هست
پایان وختم ماجرا لمس تماشای اوست ...
مسلما عشقی که در شعر هست فراتر از دنیاست و ریشه در عمق وجودی هر کس داره و معشوق میتونه خود شخص برای خودش باشه ، البته خود واقعی و نه هزار خود بی خودی که برای خودمون ساخته ایم ...(ترسها،غرور،نفرتها،رنج‌ها....)
به قول مولانا زین دوهزار من ، من چه منم ...
و خود واقعی ما همان خداست که نهایت عشق و منشا و منبع اصلی اوست

درود بر شما برای این دلنوشته زیبا

محمدرضا آقاسی چهارشنبه 29 دی‌ماه سال 1400 ساعت 09:20 ب.ظ

معرفتی به غایت زیبا، در قالب زبان امروزی از غزل لسان الغیب
در ازل پرتو حسنت ز تجلی دم زد
عشق پیدا شد و آتش به دل عالم زد
جلوه ای کرد رخت دید ملک عشق نداشت
عین آتش شد از این غیرت و بر آدم زد
روحت آرام مرد بزرگ افشین جان

الهام چهارشنبه 22 دی‌ماه سال 1400 ساعت 12:39 ق.ظ

بسیار زیبا و دلنشین،روح استاد شاد و قرین رحمت الهی

مسعود دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1400 ساعت 06:08 ب.ظ

سلام
متنش و شعرش حرف نداره
فقط اون متن شعری ک به زبان دیگه ای توی اهنگ میخونن معنیش چیه و به کدوم زبانه؟

رضا جمعه 23 مهر‌ماه سال 1400 ساعت 12:26 ب.ظ

عارفانه به تمام معنا

نیما یکشنبه 7 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 06:41 ب.ظ

خدایا افشین یدالهی حیف بود خدایا در پناه خودت نگهش دار هیچ وقت ندیدمش ولی این شعر چکیده تمام کتابهای عرفانی و معنوی است

پرنیان جمعه 14 خرداد‌ماه سال 1400 ساعت 09:13 ب.ظ

فقط میشه گفت بی نظیره...
حسی که موقع خوندنش هست خیلی عجیبه...

فاطمه دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه سال 1400 ساعت 09:17 ب.ظ

بسیار عالی بود اگه ممکنه تحلیل این شعر رو هم بزارید

فریبا چهارشنبه 6 اسفند‌ماه سال 1399 ساعت 09:05 ب.ظ

روحش شاد و یادش گرامی من واقعا وقتی این شعر رو میخونم ب یاد خاطره های زیادی از زندگیم میوفتم واقعا اون حس خاص رو ب ی عاشق میده و انسان پر از شعف و احساس میکنه، درسته! من عاشق چشماش شدم

امیر چهارشنبه 1 بهمن‌ماه سال 1399 ساعت 09:49 ق.ظ

خدا رحمت کنه این مرد عارف رو چه خوب راز خلقت رو درک کرده چه زیبا مقام انسان رو نظم در آورده ....عشق تنها ویژگی هست که انسان رو متمایز میکنه...تنها انسان هست که میتونه عاشق خالق بشه و این عشق رو به عالم هستی منتقل کنه ...

م.ح.ر.ز جمعه 5 دی‌ماه سال 1399 ساعت 05:11 ق.ظ

بی تردید این شعر را الهامی از سوی خداوند به زنده یاد افشین یداللهی می دانم، روحش شاد، یادش گرامی

حسن شنوایی سه‌شنبه 18 آذر‌ماه سال 1399 ساعت 07:40 ب.ظ

خیلی زیباست
خصوصا زمانی که این شعرو وایستی روبروی سردار سلیمانی با اون چشمای زیبا و نافذش بخونی

پروانه سه‌شنبه 18 شهریور‌ماه سال 1399 ساعت 06:02 ب.ظ

عااالی

بابک پنج‌شنبه 30 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 04:16 ق.ظ

همه عناصر تشکیل دهنده این معجون جاودان، تهورایی و آسمانی.
شعر الهام شده بر دل و ذهن استاد یداللهی بی نظیر است،
ملودی ساده و آهنگ بسیار زیبا همراه با اجرای همراه با عشق و با تمام وجود علیرضا قربانی .....
مجموعه همه اینها در کنار هم آدمی را در قلب آسمان عشق های اهورایی به پرواز می برد.

بابک شنبه 18 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 11:40 ب.ظ

وقتی خدا می سراید
و بر زبان بشر جاری می سازد
این گونه شعری گریبان می درد
و لحظه ها رنگ الهی می گیرند
و قلب ها مردگان خفته در گورها
باز تپش می یابند و
عاشقان شوریده
یار گذارند
و بر دار می روند

بارانا چهارشنبه 8 مرداد‌ماه سال 1399 ساعت 09:15 ب.ظ

عااااالییییی و سرشار از حس ناب

حامد دوشنبه 9 دی‌ماه سال 1398 ساعت 10:30 ب.ظ

واقعا سرمست از شراب روحانی بوده این شعرو سروده

DONYA یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1398 ساعت 05:40 ب.ظ

عاااالی ، حسی وصفی ناپذیر به آدم میده!!

نوری جمعه 7 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 11:01 ب.ظ

خیلی دوست داشتم
متن کر این آهنگ رو متوجه میشدم
ولی نفهمیدم
اگر کسی میداند و یا متوجه شده بنویسد لطفا

الناز چهارشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 09:46 ق.ظ

این شعر اهوراییست، درودها بر حس زلال و ذهن هوشیار افشین یداللهی

رضا جمعه 20 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 04:07 ب.ظ

همه چیش کامله این اهنگ
واقعا عالیه

محبوب شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 09:37 ب.ظ

بسیارزیباست این شعر

حسین مواجیان شنبه 23 دی‌ماه سال 1396 ساعت 08:25 ب.ظ

کار ارزش مندی است انشاالله موفق باشی به امید موفقیت های بیشتر

ضمنا شعر زنده یاد افشین یداللهی به منزله الهامی الهی است خیلی پاک خیلی دلنشین خدایش بیامرزاد

همایون سامی جمعه 26 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 08:50 ق.ظ

شعری به غایت زیبا، آهنگسازی فوق العاده و اجرای استاد قربانی تنها چیزی بود که این معجون برای جاودانگی کم داشت

نازنین. ی چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 12:29 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

من بی نهااایت این ترانه رو دوست دارم....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد