کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

یاد تو که می افتم

یاد تو که می افتم

دست دلم را می گیرم وُ

می رویم

پای قرارهای نیامده ات

به تو فکر می کنم

و زیبایی چشمانت

حواسم را به هم می ریزد

ناگهان

مُشتی از واژه های مست

روحم را زیر می گیرند

عشق

از رگ هایم بیرون می پاشد

و جای پای انتظارم

شعری می روید.

 

"سارا قبادی"

------------------------------------------------

 

دفتر عشق:

قلبم که درد می گیرد

لبخند می زنم

این درد یادگار توست...

"ناشناس"

نظرات 3 + ارسال نظر
محمد شیرین زاده سه‌شنبه 15 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:03 ب.ظ http://m-bibak.blogfa.com

سلام براتون یک شعر از شاعران آفریقایی میذارم کتاب 100 شعر از شاعران جهان و اگه بتونی بگیری شعرای زیبایی داره ک هیچکدومش تو نت نیست یکیشو براتون میذارم بخونید و لذت ببرید ...


آفریقا ، آفریقای من

آفریقای جنگ آوران گستاخ ، در بیشه زار های هموار

آفریقا که مادر بزرگ من می سرایدت

در کرانه های رودی دور دست

من هرگز نشناخته ام ترا

ولیک این خون توست که در رگ هایم جاری است

آن خون سیاه زیبایی که آبیاری می کند کشتزار ها را

خون ، عرق تو

عرق کار و رنج تو

کار بردگی تو

بردگی فرزندان تو

آفریقا ، بگو مرا ، آفریقا؟

آیا ، این پشت توست که داغ ننگ خورده

آیا این پشت توست که خم گشته در زیر بار تحقیر

آیا این پشت توست آماس کرده از ضربه های شلاق

و در گرمای نیمروز تمکین می کند از مهمیز؟

با اینهمه از اعماق تو ای آفریقا فریادی بلند بر خاسته

این درخت برومند شاداب و نیرومند

در انزوای پر شکوه خود

در بین گل های سفید و پژمریده قد بر می افرازد

این است آفریقا ، آفریقای تو ، آفریقای ما

آفریقایی که با لجاجت و سرسختی ، سر بر میدارد دیگر بار

و ثمره آن ، آرام آرام

طعم راستین آزادی به خود می گیرد ....


((داوید دیوپ))

سلام
میونه ام با اشعار اجتماعی به این سبک زیاد خوب نیست.
اما اگر در کتابی که میگید اشعار احساسی و عاشقانه هم باشه حتما گذرم خورد تهیه میکنم کتاب رو.
سپاس

محمد شیرین زاده دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:29 ب.ظ http://m-bibak.blogfa.com

چــشمت را بـبند

هــر جـا هــستی

مــن را مــی یابی

مــن

مــانند خــــورشید

هــمیشه

بـین طــلوع و غــروب

ســرگردانم

ولـی جــای دوری نــمی روم !!


((محمد شیرین زاده))



من همچنان در صف قبولی ...

ممنون از وقتی ک برا دنیا شعر میذاری

نیلوفر دوشنبه 14 دی‌ماه سال 1394 ساعت 03:28 ب.ظ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد