کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

اسرار ازل را نه تو دانی و نه من

وین حرف معما نه تو خوانی و نه من

هست از پس پرده گفتگوی من و تو

چون پرده در افتد نه تو مانی و نه من.

 

"خیام"

(یا ابوسعید ابوالخیر)

 

پ.ن: این رباعی را هم به خیام نسبت داده اند و هم ابوسعید ابوالخیر که البته اینکه برای خیام باشد محتمل تر است.

 

نظرات 2 + ارسال نظر
علی گنجی چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 11:14 ق.ظ

مهم نیست واسه کدومشه///مهم چیزیه که گفته

نازنین. ی سه‌شنبه 22 دی‌ماه سال 1394 ساعت 08:35 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

یاد حرف معلم ادبیاتمون افتادم که می گفت خیام بیشتر از شاعری فیلسوف و عالم علوم زمان خودش بوده و در کل تعداد رباعیات و دوبیتی هاش خیلی زیاد نیست. و خب الان هرچی رباعی بی نشون وجود داره به خیام نسبت میدن.

بله درسته

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد