کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

عشق من و تو

ﻋﺸﻖ
ﺑﯿﻦ ﻣﻦ ﻭ ﺗﻮ
ﻫﻤﺎﻥ ﻟﺤﻈﻪ ﺍﯼ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﺍﻓﺘﺎﺩ
ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﻣﺎ
ﺍﺯ ﮔﻨﺎﻩ ﻟﺐ ﻫﺎﯾﻤﺎﻥ
ﻧﺘﺮﺳﯿﺪﯾﻢ.

 

"علیرضا اسفندیاری "

نظرات 9 + ارسال نظر
نازنین . ی پنج‌شنبه 21 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:04 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

حتی اگه کپی هم کرده باشن ، با اصلاح کردن نقاط دست خورده و ویرایش صحیح بوده و ذکر منبع...
ولی بیشتر شعرا کاملا نو و با ذکر منبع کتاب و غریب تو فضای مجازیه.
....
شعر حرمت داره
اعتبار داره
شهر زیبا خودش اعلامیه ی پخش خودشه نه شاعر!

شعر زیبا، خودش اعلامیه ی پخش خودشه، نه شاعر!

:آفرین. دقیقا

زویا شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:25 ق.ظ http://qsha.blogfa.com

هر شب
به اسمان می نگرم
و به ماهی که در آغوش دارد
چشم هایم را می بندم
تو را می بینم
که باران پوشیده ای
با شالی از رنگین کمان
پر از بال کبوترها
و کفش هائی ازشبنمُ یاس
که چکاوک ها بر پای تو بافته اند
تو می آیی از دامنه های سبز آفتاب
با عطر هزارۀ گل های صحرائی
با وقاری که عشق را
دو زانو پیش رویت می نشاند
چشم هایم را به هم می فشارم
و تمام این منظره را
در آغوش یک قطره اشک
عکس می گیرم
و بر گونه هایم می آویزم
آنسان که آسمان با دیدنم
ماهش را بر می داردُ
بی صدا از پنجره ام می گذرد
گوئی که نه ماهی آمده
نه ماهی رفته است
تا تو فردا شعری بخوانی
که چشم هایت آسمانش
و ماهش خیالِ روی توست

ل.م شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 08:07 ق.ظ

!!!! نیما جان کلا درگیر نشو داداشم. اینجور کامنتهارو به نظرم اصلا تایید نکن.

محمد شیرین زاده شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:47 ق.ظ

راستی یه چیز دیگه ببخشید همون شعرمو ک شما گفتی نمره نمیگیره و کلیشه ای هس تو وب محسن حسین خانی برو تو پست اولش براش گذاشتم اونم پاسخ نوشته آفرین دوست داشتم نیلوفر ثانی هم تایید کرد ولی شما میگی کلیشه ای از همه عالم و آدم شعر گذاشتی مایی ک انقد میاییم وبتو میریم نذاشتی هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییی اشکال نداره

محمد شیرین زاده شنبه 16 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 02:43 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

بخش نیما خان اگه تند حرف زدم دست خودم نیود

شعر جدیدمه با اینکه میدونم نمیذاری

اما بازم برات میفرستم


تـــمام لــحظه هــایـی را کـه بـا تـــو بـودم

فــــراموش کــردم

جــــز آن لـــحظه

کــه بــرای اولــین بـــار

بــــوسیدمت

عــــزیزم

بـــــوسه هـــا را

هیــچگاه نمــیتوان از یـــاد بــرد ...



((محمد شیرین زاده))

محمد شیرین زاده جمعه 15 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 04:20 ب.ظ

من موندم چطور بعد 4 سال شعر خوندن و نوشتن هنوز نمیدونی احساس آدما نمره نداره ک بخوای بهش نمره قبولی بدی یا نه همین

س.نامیرا پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:56 ب.ظ

"پرواز تهران - پاریس"

کنده می‌شود از جا
هواپیما
مانندِ دلِ من
هنگام دیدن مهمان‌داری
که عجیب شبیه توست.

مهمان‌دار می‌شدی اگر
مسافران از تماشایت دل نمی‌کنند
و خلبان حتا
درِ کابین خود را نمی‌بست
تا هر از گاهی ببیندت
وقتی با لب‌خند
زیر سر پیرمردی خفته بالشت می‌گذاشتی.
همه لیوانی آب از تو می‌خواستند
و می‌دانستند
گرفتن آبِ طلب کرده هم از دست تو
مُراد است.

چرا از یادت نمی‌برم؟
چرا تو از پس هر چیزی سرک می‌کشی؟
چرا نمی‌توانم بی‌دغدغه باشم،
مانندِ مسافری
که شانه به شانه‌ام خرناس می‌کشد؟
مانندِ همین مگس
که بر ابرهای پشت شیشه نشسته
و اهمیت نمی‌دهد که مقصد
پاریس باشد، یا پاکستان؟
نه عشقی دلش را ناکار کرده
نه در فرودگاه اهانت‌آمیز بازرسی‌اش می‌کنند
و نه مشکل زبان خواهد داشت.
چرا که تمام مگس‌های جهان
به یک زبان سخن می‌گویند.

در بیست هزار پایی کنار توام
حتا وقتی همان مهمان‌دار
با لب‌خند می‌پرسد:
«ـ چای یا قهوه؟»
و من
با خاطره‌ی چشمان قهوه ای ات
قهوه‌ی تلخ می‌نوشم.


کوچه باغ شعر دیر زمانیست بزرگراه شب های شاعرانه ی من شده
بی نظیری نیما جان
همیشه باش
شعر بخوان و با ما به اشتراک بگذار
همیشه باش دوست من

محمد شیرین زاده پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 11:41 ق.ظ

بهتر بگی ازت خوشم نمیاد ک شعراتو نمیذارم وگرنه نیلوفر ثانی همیشه شعرامو میخونه و خوشش میاد تو خودت نه شاعری نه چیزی فقط بلدی کپی پیس کنی وگرنه شعرا من نیازی ب نمره قبولی شما نداره تمام پستایی که شما تو 4 سال تو وبت گذاشتی من کل وبتو تو دو هفته کپی پیس کردم تو وبم پس ببین کپی پیس کردن کاری نداره

اول اینکه: من هیچ خصومتی با شما ندارم آقای شیرین زاده. بهتره ظرفیتت رو ببری بالا. من اجباری ندارم که حتما از اشعار شما خوشم بیاد و اینجا بزارم!

دوم: کپی پیست!؟ باشه من فقط برای یک شعر فروغ دو ساعت وقت میزارم، میخونم و خط به خط تایپ و یا ویرایش میکنم و میزارم در وبلاگم و شما در عرض 10 ثانیه کپی پیست کن توی وبلاگت! برای من اصلا مهم نیست که اگر مهم بود لااقل کلیک راست وبلاگم رو می بستم که برای کپی کردن به زحمت بیفتی. من به نوبه خودم از هر جا شعری کپی کرده باشم لینک آن وبلاگ رو در ذیل شعر گذاشتم. اما شما هم سعی کن اگر سپاسگزار نیستی لااقل طلبکار نباشی!

سوم: این وبلاگ کپی پیست هست!؟ باشه. شما هم همچنان کپی پیست کن تا ببینیم بعد از 4 سال کجای کاری و وبلاگت چه جایگاهی داره.

موفق باشی دوست من

سمانه پنج‌شنبه 14 آبان‌ماه سال 1394 ساعت 10:07 ق.ظ

تقدیر چکاره است وقتی تو تکلیف نفسهای منی!...

محمدصادق حسین زاده

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد