کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

سخنی از مارتین لوتر کینگ

حتی اگر بدانم فردا جهان نابود می‌شود،

باز هم درخت سیبم را خواهم کاشت .

 

"مارتین لوتر کینگ"


 

+ مارتین لوتر کینگ جونیور (Martin Luther King, Jr.  ) (۱۹۲۹- ۱۹۶۸) رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بوده است. مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد و در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان جوان‌ترین فرد جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. مارتین لوتر کینگ در ۴ آوریل ۱۹۶۸ در شهر ممفیس ایالت تنسی ترور شد.

نظرات 4 + ارسال نظر
نرگس سه‌شنبه 17 آذر‌ماه سال 1394 ساعت 12:32 ب.ظ

این شعر از خانم سهیلا باقریان شاعره ی تبریزی است که در غزل و شعر آئینی الحق سرآمد هستند البته پسر ایشان امیر حسین ده ساله نیز شاعر و نقاش بسیار قابلی است.

دوستت دارم، به این جرمم اگر حد می‌زنند
شارعان عمری است حکم ِ خوب را، بد می‌زنند
عشق، باران، دوست،‌ عاشق؛ هیس، ساکت، بی‌گمان
مثلِ من، حکم ِ شما را نیز مرتد می‌زنند
حاضرِ غائب‌، نه! ماضی، نه! مضارع، نه! فقط
جمعمان را جمع،‌ نه! منها، نه! مفرد می‌زنند
جای‌ تو خالیست هر جا می‌نویسم عشق را
نقطه‌چین، هاشور، نه! یک خطِّ ممتد می‌زنند
***
تو از آنِ من نبودی می‌پذیرم ناگزیر
این نبایدها‌ی عمرم را که باید می‌زنند

سپاس

ملیحه ترکمن زاده جمعه 20 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:22 ق.ظ http://hottippa.blogfa.com

بسیار عالی

خسته نباشید با این انتخابها


زنده باشید

سحر پنج‌شنبه 19 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 09:20 ق.ظ

سلام
من تقریبا هر روز وبلاگ را شما می بینم – این شعر را در وبگردی های دیروزم خواندم و چون شعر زیبایی بود در وبلاگ خودم درج کردم و گفتم شاید بد نباشد در صفحه‌ی خودتان بیاوریدش
در ضمن شعر از خانم سهیلا باقریان هست که نمی دانم اهل کجا هستند

دوستت دارم، به این جرمم اگر حد می‌زنند
شارعان عمری است حکم ِ خوب را، بد می‌زنند
عشق، باران، دوست،‌ عاشق؛ هیس، ساکت، بی‌گمان
مثلِ من، حکم ِ شما را نیز مرتد می‌زنند
حاضرِ غائب‌، نه! ماضی، نه! مضارع، نه! فقط
جمعمان را جمع،‌ نه! منها، نه! مفرد می‌زنند
جای‌ تو خالیست هر جا می‌نویسم عشق را
نقطه‌چین، هاشور، نه! یک خطِّ ممتد می‌زنند
***
تو از آنِ من نبودی می‌پذیرم ناگزیر
این نبایدها‌ی عمرم را که باید می‌زنند

سلام و سپاس از مهر شما

سپیده چهارشنبه 18 شهریور‌ماه سال 1394 ساعت 12:38 ب.ظ

سلام ، من مدت هاست با وبلاگ شما آشنا هستم و تمام شعر های مورد نیاز رو از اینجا مینویسم ، واقعاً باید به شما درود گفت که چقدر عاشقانه چندین سال به این وبلاگ سر می زنید و رسیدگی می کنید ، بی هیچ مشکلی .
خدا حفظتون کنه . من تماماً از وبلاگِ شما انرژی میگیرم و لذت می برم .

سلام
من هم از پیام پر مهر شما انرژی گرفتم
زنده باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد