کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

غمگین نباش!

...

مسیر خانه ات را

از حافظه ی کفش هایم پاک کرده ام

غمگین نباش !

خودت هم می دانی

همیشه عکس تکی ِ تو زیباتر بود

زیبایی تو و خستگی این دیوار

که به هر حال به من تکیه داده است

دلم گرفته

درست مثل لک لکی

که بال هایش را برای کوچ امتحان می کند

دلم گرفته و می دانم

این هواپیما هیچ وقت

بر دریاچه ای فرود نمی آید

دلم گرفته و

باز نمی شود

در این قوطی

سرانجام

قرص ها را خواهم خورد...

 

"گروس عبدالملکیان"


نظرات 3 + ارسال نظر
رسول رضایوف پنج‌شنبه 18 تیر‌ماه سال 1394 ساعت 10:18 ق.ظ http://rezauof.mihanblog.com/

"ناز"

صندلی ها
مبل ها
نیمکت ها
رقیبان منند.
چرا برای نشستن
زانوی مرا
انتخاب نمی کنی؟!
از کتاب ملودی سرخ- رسول رضایوف-انتشارات هزاره ققنوس

سپاس

رویا چهارشنبه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 01:17 ب.ظ http://dokhtareroyaei.blogfa.com

نامه ای درجیبم
وگلی
درمشتم
پنهان است
غصه ای دارم
بانی لبکی
سرکوهی گرنیست
ته چاهی بدهید
تابرای دل خودبنوازم
عشق
جایش
تنگ است
(زنده یادحسین منزوی)

فرناز سه‌شنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 06:41 ب.ظ http://farnaz67.blogfa.com/

با لوله‌ی تفنگ چای را هم می‌زند

با لوله‌ی تفنگ جدول را حل می‌کند

با لوله‌ی تفنگ فکرهایش را می‌خاراند



گاهی هم

روبه‌روی خودش می‌نشیند

و ترکش‌های خاطره را

از مغزش بیرون می‌کشد



در جنگ‌های زیادی جنگیده است

اما حریف تنهایی‌اش نمی‌شود



قرص‌ها

کم‌رنگ‌ترش کرده اند

آن‌قدر که سایه‌اش بلند می‌شود

می‌رود، برایش آب می‌آورد



باید قبول کنیم

که هرگز

هیچ سربازی

زنده از جنگ برنگشته است...

"گروس عبدالملکیان"

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد