کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دوباره به من دروغ بگو!

دوباره به من دروغ بگو
بگو که رویاهایت
میان مرگ و من
پرسه نمی زند

تن ات را چند بار خلاصه کرده ای
میان تن آب و طناب؟
چند بار مرد شده ای
به مرگ فکر کرده ای
چند بار به من
به پیراهن ام که نباشد؟

دروغ بگو قهرمان
مگر یک مرد
چقدر می تواند راست بگوید!؟

"ناهید عرجونی"


نظرات 4 + ارسال نظر
نگار سه‌شنبه 25 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 08:36 ب.ظ

تنت را میان اب وطناب هر چی فکر کردم نفهمیدم یعنی چه

سلام
بنظرم اینجا شاعر اشاره به مرگ و زندگی دارد.
آب به نشانه زندگی و ظناب به نشانه مرگ
یعنی چند بار به زندگی و مرگ فکر کرده ای
سپاس از توجه شما نگار خانم

الهه یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 01:03 ب.ظ

اینجا همیشه انتخابهای ناب و حال خوب کن میشه نیوش احساس کرد.
نیما عزیز اشعار این بانو هم به شدت توصیه میشه.
http://www.tiwall.com/users/royaie

سلام و سپاس الهه خانم
ممنون برای معرفی خانم ایمانی

الهه یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 12:58 ب.ظ

از من پرسیدی!..
نخ میکنی سوزنم را
که بدوزنم این لبهای شکافته به بغض را؟؟؟
در جواب می گویم!..
یادت هست
من همان پینه دوز روزهای گذشته ام
و لبهایم به بغضی مصلوب است
که فریاد میزند
هر پروانه ی گرفتار اتشی را 
یادت هست؟؟؟ 
چگونه 
نام بر ننگ میگذاشتی
شراره های باران خورده ی 
عشق هایت را
و من تکثیر میکردم معمای دوست داشتن را
در ازدحام نبودنت...
آری...
من همان پینه دوز دقایقم 
که انگشتهایش دیگر 
برای شکاف انگشتهایت اندازه نیست
بگذر 
از سیاره ای که کهکشانش 
رها میکند فرزندی را
که دست هایش به بوی خورشید
الوده است...

( رویا ایمانی)

مازیار مجد یکشنبه 23 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:59 ق.ظ http://yekshaeraneyearam.blogsky.com/

مرسی بابت تمام شعر های خوبی که اینجا میزاری. من هرروز بهت سر میزنم و لبریز میشم. دوست خوبم ادامه بده...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد