کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

از دور تو را دوست دارم

از دور تو را دوست دارم

از دور...

بی آنکه عطر تو را حس کنم

بی آنکه در آغوشت بگیرم

بی آنکه صورتت را لمس کنم

تنها

دوست ات دارم.

 

"جمال ثریا"

(ترجمه: سیامک تقی زاده)

 

منبع: http://poets.ir

نظرات 1 + ارسال نظر
Aseman سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه سال 1393 ساعت 03:35 ب.ظ http://mosaferejade.blogfa.com

ﺧﺮﺍﺑﻢ
ﺧﺮﺍﺏ ، ﻣﺜﻞِ ﻣﮑﺚِ ﻧﮕﺎﻫﯽ ﺑﻪ ﺳﻬﻤﮕﯿﻨﯽ ﯾﮏ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﮐﻪ ﻧﻪ ﭘﺮﻭﺍﯼ ﻋﺒﻮﺭ
ﺩﺍﺭﺩ
ﻧﻪ ﺩﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻀﻮﺭ
ﻣﺜﻞ ﮔﻢ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺩﻧﯿﺎﯼ ﺑﯽ ﺭﻭﺡِ ﮐﺴﯽ
ﮐﻪ ﺗﻔﮑﯿﮏ ﻣﯽﮐﻨﺪ ﺧﻮﺍﺏ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﯿﺎﻟﺶ
ﻭ ﺩﺭ ﻧﺒﻮﺩ ﻫﺮ ﺩﻭ
ﺗﻨﻬﺎﯾﯽﻫﺎﯾﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﮐﻮﭼﻪ ﯼ ﻋﻠﯽ ﭼﭗ ﻣﯽﺯﻧﺪ ﺗﺎ ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮِ ﺍﻧﺠﻤﺎﺩِ ﺷﺎﻫﺎﻧﻪ
ﯼ ﯾﮏ ﻗﻠﺐ ﻧﺒﺎﺷﺪ
ﻣﯽ ﺗﺮﺳﻢ
ﭼﻬﺎﺭ ﭘﺎﯾﯽ ﺭﺍ ﻣﯿﻤﺎﻧﻢ ﻫﺮﺍﺳﯿﺪﻩ
ﺩﺭ ﮔﺮﮒ ﻭ ﻣﯿﺶِ ﻟﺤﻈﻪﻫﺎﯼ ﭘﺮ ﻭﺣﺸﺖِ ﻗﺒﻞِ ﺯﻟﺰﻟﻪ ﻣﺜﻞِ ﺩﯾﻮﺍﻧﻪ ﺍﯼ
ﮐﻪ ﺍﺯ ﺧﻮﻧﭽﮑﺎﻥ ﺯﺧﻢ ﺭﻭﺡِ ﭘﺮ ﺗﻼﻃﻤﺶ
ﭘﻨﺎﻩ ﻣﯽﺑﺮﺩ ﺑﻪ ﺭﻭﯾﺎﯼِ ﺧﻮﺵِ ﭘﺮﻭﺍﺯ
ﻭ ﻏﺮﻕ ﻣﯽﺷﻮﺩ ﺩﺭ ﺗﺮﺩﯾﺪِ ﭘﺮ ﺳﻮﺯِ ﺑﻮﺩﻥ ﯾﺎ ﻧﺒﻮﺩﻥ ﻣﺮﺩﻩﺍﯼ ﺯﯾﺒﺎ
ﮐﻪ ﺣﺘﯽ ﺍﺯ ﭘﺮﯾﺪﻥ ﻫﻢ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﯽﺑﺮﺩ

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد