کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

می‌گویند تنهایی پوست آدم را کلفت می‌کند

می‌گویند تنهایی پوست آدم را کلفت می‌کند

می‌گویند عشق دل آدم را نازک می‌کند

می‌گویند درد آدم را پیر می‌کند ...
آدم ها خیلی چیزها می‌گویند‌
و من،‌ امروز
کرگدن دل‌نازکی هستم که پیر شده است!

 

"مهدی صادقی"

نظرات 14 + ارسال نظر
Mahdiyeh Daram چهارشنبه 26 تیر‌ماه سال 1398 ساعت 06:10 ق.ظ http://Mahdiyeh101.blogfa.com

تنهایـ آدمی‍ راعوض‍ میکندازتوچیزی‍ میسازدکه‍ هیچوقت‍ نبودی‍ گاه‍ آنقدربی‍ تفاوت‍ مثل‍ سنگـ.وگاه‍ انقدرم‍ حساس‍ مثل‍ شیشه‍ وانقدرباخودت‍ حرف‍ میزنی‍ که‍ برای حرف‍ زدن‍ بادیگران‍ لام‍ تاکام‍ دهانت‍ باز نمیشود!غذایت‍ راسرد میخوری!نهارت‍ رانصف‍ شب!صبحانه‍ راشام!ساعتهابه‍ یک‍ اهنگ‍ تکراری گوش میدی‍ ولی‍ ان را حفظ نمیشوی و شبهاعلامت‍ سوالهای فکرت را میشماری تاخوابت‍ ببرد تنهایی ازتوادمی‍ میسازدکه‍ دیگرشباهتی‍ به‍ ادمی‍ که‍ قبل بودی نداری

زی زی سه‌شنبه 10 بهمن‌ماه سال 1396 ساعت 09:28 ب.ظ

خدایی مهدی صادقی خیلیییی باحوول گفته که من الان کرگردنی.....توصیف خودمه

donya یکشنبه 8 فروردین‌ماه سال 1395 ساعت 10:24 ق.ظ

واقعآ عالیه متناتون بچه ها ..

جانان پنج‌شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 11:09 ق.ظ

خیلی زیبا بود

apadana جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:22 ب.ظ

سلام
خیلی زیباست وبتون
نزدیک به یکساله که مطالبتون رو دنبال میکنم و این اولین نظری که میذارم
بهتون تبریک میگم
واقعا شعرهایی که انتخاب می کنید فوق العاده هستن .
مررررررررررسی دارین خیلی زیاد

========================

چشم براه یک حادثه ام
کسی بیایید
نرود
بماند
که تو باشی

(نیلوفر ثانی)

مهسا جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:44 ب.ظ

به خاطر مردم است که می‌گویم
گوش‌هایت را کمی نزدیک دهانم بیار،
دنیا دارد از شعرهای عاشقانه تهی می‌شود
و مردم نمی‌دانند
چگونه می‌شود بی هیچ واژه‌ای
کسی را که این همه دور است
این همه دوست داشت ..

         لیلا کردبچه

سحر جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 01:42 ب.ظ

خیییییییلیییییی زیبا

خاتون جمعه 16 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:19 ب.ظ http://ghobaaar.blogfa.com/

درودها...
روز جمعه تان بخیر
این شعر جناب صادقی خیلی خاص و زیبا بود

بتول پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 08:16 ب.ظ http://banooyebeheshteman.blogfa.com

دلم گرفته است.به اندازه ی غروب.

به اندازهی تک درختی در کویر گرفته است

دلم به اندازه ی بغض پرنده ای که می پرد
ودر ملکوت دور

افق گم میشود

به اندازه جامی سرشار از

سرخی وسیاهی مرگ

نمیدانم بوی شوقی که از نفس های

غمناک این شب به

جان میرسد از کرانه های

وصال توست یا از نرگس های مستی

که بر کنار جاده ی

انتظار روییده اند؟

دلم برای سکوت شب همیشه تنگ است

دلم میخواهد دفتر دلتنگیم را باز کنم

واز شب سردو

ساکتم حرف ها رابگویم

دلم میخواهد همه بدانند که اهنگ عبور را

با تمام وجود

احساس میکنم واشک های بدرقه گر

عزیزم را سرازیر میکنم

چه بگویم از هزاران امید سبزی که

در خانه ی دلم ویران

میشود

چه بگویم از شب های منحوسی که

سپید خاموش را

فریاد میزنند

بال هایم میسوزند.بال های بی عروجم

بال هایی که در

قفس مانده اند و

از پشت میله ها فغان سر میدهند.چه کنم؟

میان کوچه های شب منم همپا...

منم تصویرتنهایی..

منم دلتنگ شب...

دلم برای سکوت شب همیشه تنگ است...

واینها بهانه ایست

دلم بیش از همه برای تو تنگ است

مرا به یاد بیاور...

مرا از یاد مبر...

که انعکاس صدایم درون

شب جاریست

شکیبا پنج‌شنبه 15 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 12:16 ب.ظ

دختر پاییز چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 09:10 ب.ظ

در سرد ترین شب سال به تو می اندیشم ...
در گرم ترین نقطه ی کویر ؛
در فکر تو فرو میروم

میفهمی؟!!
میتوانی بفهمی؟!!
که هیچکس جز من
نمیتواند در گرم ترین نقطه ی کویر
جز جرعه ای آب
به چیز دیگری فکر کند ؟


*** مهدی صادقی ***

سهیلا ش چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 07:15 ب.ظ

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی

زویا چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:46 ب.ظ http://royaymah.blogfa.com/

هیچ کس
او را
که در دوردست ایستاده است
بهتر از من
نمی بیند
و هیچ کس
او را
که در کنارم قدم می زند
بیش تر از من
گم نمی کند...

*واهه آرمن*

رها چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:15 ب.ظ http://rahaasabz.blogfa.com/

آخی...جالب بود ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد