کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

پیراهن حریرِ مادربزرگ

من هرشب به اشتیاقِ تو  

پیراهنِ سفیدِ حریرِ مادربزرگ را می پوشم

همان که همیشه وقتی با پدربزرگ قهر می کرد

با یک سنجاقِ گل رویِ سر

تنش می کرد

و منتظر می نشست تا پدربزرگ از حجره بیاید

خودم را هزار بار در آینه نگاه می کنم

لبخند می زنم

و در دل تمامِ قندهایِ نخورده را آب می کنم

من هرروز غذاهایِ تازه یاد می گیرم

چای دارچین را به چاشنی هایِ دیگر امتحان می کنم

شعر می گویم

آواز می خوانم

به خیاطِ محل پارچه می دهم تا برایم پیراهن هایِ رنگ به رنگ بدوزد

و هرروز در گوشِ آسمان می گویم به تو خبر برساند که

دوستـت دارم . .

من زنی دیوانه ام که با فکرِ تو

در خانه ی مشترکِ خیالی با تو

آنقدر عاشقانه دارم با تو زندگی می کنم

که همسایه ها خیال برشان داشته

که تو شب ها به خانه می آیی

صبح ها زود می روی

و من از حسادتِ زیاد

نمی خواهم رویِ تو را حتی ماه هم ببیند

چه برسد همسایه ی دیوار به دیوارمان

من هرشب به اشتیاقِ تو

پیراهنِ حریرِ مادربزرگ را می پوشم

سر رویِ زانوهایم می گذارم

و برایِ تو لالایی می خوانم

تا مبادا کسی قبل از من

جز من

تو را به خواب ببرد. 

"شعر از خانم انسیه ..."

(فیس بوک: انسی-نوشت)  

-----------------------------------------------------------------  

 + عید سعید غدیر بر همه دوستان نازنینم مبارک! 

 

نظرات 7 + ارسال نظر
هادی سه‌شنبه 22 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:07 ق.ظ http://androidak.blogfa.com

سلام عید سعید غدیر مبارک

مهسا دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:37 ب.ظ http://dalanrooh.blogfa.com

گلی از شاخه اگر می چینیم

برگ برگش نکنیم

و به بادش ندهیم!

لااقل لای کتاب دلمان بگذاریم

و شبی چند از آن

هی بخوانیم و ببوسیم و معطر بشویم

شاید از باغچه ی کوچکِ اندشه مان گل روید...!


"سهراب سپهری"یاعلی

اگر تنهایی دندان دربیاورد..... دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 11:22 ق.ظ http://mahtiti1393.blogfa.com

یعنی اقای نیما، عالی که نه حتی فوق العاده هم برای این شعر کمه .......
اینقدر قشنگ حس زنانه رو به واژه تبدیل کردن، کار هر کسی نیست ....

من خیلی دوست میداشتم که می تونستم شعر بگم..... ولی حیف .....

عیدتون مبارک .... همیشه بخندید

به رنگ شعر دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 09:47 ق.ظ http://sher-ha.blogfa.com

سلام
عید شما هم مبارک

lida دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 07:30 ق.ظ

یک روزهایی بوده است که زیر همین گنبد کبود...

حوا به اتفاق شیرین و لیلا

می نشستند دور هم

می خندیدند به ریش آدم!

به سادگی مجنون!

به سماجت فرهاد!

حالا بماند

که چرا تا به حال هیچ شاعری حرفش را در نیاورده است

عاطفه دوشنبه 21 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 12:53 ق.ظ

سلام مثل همیشه عالی بود. الان داشتم این شعرهای اقای عادل دانتیسم رو که گذاشتین میخوندم واسم جالبه که درباره شون بیشتر بدونم. اقا نیما میشه لطف کنید ایشون رو معرفی کنید؟ اشعارشون یه حال عجیب و جدیدی داره! تا حالا هم چیزی ازشون نخونده بودم. مرسی و خسته نباشید

خاتون یکشنبه 20 مهر‌ماه سال 1393 ساعت 06:40 ب.ظ http://ghobaaar.blogfa.com/

درودها...
این روز سعید بر شما خوش و مبارک

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد