کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟

 آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا؟
بی‌وفا حالا که من افتاده‌ام از پا چرا؟

نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
سنگدل این زودتر می‌خواستی حالا چرا؟

 

عمر ما را مهلت امروز و فردای تو نیست
من که یک امروز مهمان توام فردا چرا؟

نازنینا ما به ناز تو جوانی داده‌ایم
دیگر اکنون با جوانان ناز کن با ما چرا؟

 

وه که با این عمرهای کوته بی اعتبار
این همه غافل شدن از چون منی شیدا چرا؟

شور فرهادم بپرسش سر به زیر افکنده بود
ای لب شیرین جواب تلخ سر بالا چرا؟

 

ای شب هجران که یکدم در تو چشم من نخفت
اینقدر با بخت خواب آلود من لالا چرا؟

آسمان چون جمع مشتاقان پریشان می‌کند
در شگفتم من نمی‌پاشد ز هم دنیا چرا؟

 

در خزان هجر گل، ای بلبل طبع حزین
خامشی شرط وفاداری بود غوغا چرا؟

شهریارا بی‌حبیب خود نمی‌کردی سفر
این سفر راه قیامت می‌روی تنها چرا؟


"استاد محمدحسین شهریار"

-----------------------------------------------------------------

 

+ شعر زیبای «آمدی جانم به قربانت...» که توسط زنده یاد استاد غلامحسین بنان خواننده مشهور نیز به آواز درآمد، از جمله شاهکارهای زیبای استاد شهریار می باشد که در بستر بیماری هنگام دیدن معشوقه اول خود که به همراه همسرش برای عیادت استاد به بیمارستان رفته بود سروده شده است.


پیشنهاد موسیقی:

دانلود آهنگ " آمدی جانم به قربانت" با صدای غلامحسین بنان، سال انتشار: 1323 ، 16M ، MP3 128

+ البته این موسیقی رو پیشنهاد نمی کنم بلکه در واقع فقط برای خالی نبودن عریضه گذاشتمش اینجا :)

نظرات 3 + ارسال نظر
دنیا چهارشنبه 21 تیر‌ماه سال 1396 ساعت 06:35 ب.ظ

عااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااالی

اگر تنهایی دندان دربیاورد..... پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 07:45 ب.ظ http://mahtiti1393.blogfa.com

سلام......

بابت دانلود شعر بسیار زیبای استاد شهریار ، یه دنیا ممنون........

خاتون پنج‌شنبه 27 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 12:42 ب.ظ http://ghobaaar.blogfa.com/

سلام
این شعر جناب شهریار فوق العاده است و بسیار دوست داشتنی...
درباره چگونگی سرودن این شعر نمیدانستم تا اینکه امروز دلیلش را اینجا خواندم و دلم گرفت
عشقی اینگونه مقدس و به یاد ماندنی ستودنی ست
روحش شاد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد