کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

حساب و کتاب

هر شب مینشینم پای حساب و کتابم .

چند بار گفتهای دوستم داری .

چند بار دوستم داشته ای .

چند بار بارانی شدهای برای من .

چند بار باریده ای .

چند بار عارف شدی ، عاشق شدی ، شاعر شدی .

چند بار برای نبودنم مردی و زنده شدی .

چند بار از آمدنم ناامید شدی .

چند بار از رفتنم شکستی .

چند بار از دیدنم دوباره بهاری شدی .

 

هر جور حساب میکنم می بینم هنوز هم من بیشتر دوستت دارم .

می بینم هنوز هم لحظه های بیتو کشنده است .

می بینم صبورانه تحمل میکنم بودن و نبودنهایت را .

می بینم هر شب خواب من از خیال تو در بدر می‌‌شود .

هر شب دلم برای لیلی می سوزد .

هر شب خیسی پنجرهها داغیگونههایم را به تن می‌‌کشد .

هر جوری حساب میکنم می بینم حساب و کتابمان یکینمیشود

من و کتابم اینجا منتظر

بیا کمیعاشقی کن، عارفی کن

بیا و دلت رو با دل ما یکیکن

بیا حسابت را تسویه کن .

 

"نیکی فیروزکوهی"

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا دوشنبه 5 مرداد‌ماه سال 1394 ساعت 04:28 ب.ظ

به نظرم هر یادداشت و متن ادبی ای رو هم در نظر بگیریم از این کلمات شاعرانه ترن. واقعا سطح سلیقه مخاطبان شعر چقدددددرررر افت کرده. چطور ایم این کلمات ناموزون و نامتناسب رو میذارید شعر؟ بیچاره شعر ... به چه پرت و پلاهایی منتسب میشه بهش .... دردآوره ....

سخت نگیرید دوست من.
شعر هم مثل خیلی از مقوله ها امری ست حسی و سلیقه ای.
و بنظر من این شعر آنقدر ها هم بد نیست

رها چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 05:22 ب.ظ http://rahaasabz.blogfa.com/

هر جوری حساب می‌کنم می بینم حساب و کتابمان یکی‌ نمی‌شود..........

خیلی قشنگ بود....عاالییییی...

... شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ

این چه پس زمینه ایه! اصلا متن رو نمی شه دید و خوند!

اگر صفحه کامل لود نشه این اتفاق می افته!

Aseman شنبه 17 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:38 ق.ظ http://mosaferejade.blogfa.com

سلام
می دانی؛
گاهی نباید به چند نفر نشانی باران را داد
اما می‌آیند
وَ آن‌قدر کنار تو به انتظار می‌نشینند...
که مجبور می‌شوی حدودِ باران را برای‌شان تعریف کنی
وَ تنها سفارش می‌دهی‌ که از حوالی‌یِ‌ آن رد نشوند
اما می‌روند
وَ چتری می‌گیرند تا تَر نشوند
تا باران نتواند که به انگشتانِ‌شان برسد ..

می‌گویم،
اگر از میل و علاقه است که می‌خواهید بارانی شوید
پس چرا این‌همه سایبان به‌دست وُ آرام
گام پسِ گامی می‌نهید وُ
می‌رَوید
مرا ببینید!
وَ کسانی را که بامن به‌دیدارِ یک قطره می‌آیند
و چتر هایِ‌مان را که در گوشه‌ای برایِ توت فرنگی‌ها
سایبان می‌شوند

بعد می‌آیند وُ می‌گویند
که ‌آن‌را برایِ معشوقه‌هایِ خویش می‌خواستند
که بروند وُ بنشینند وُ حرف سفره کنند وُ بگویند
آری
آری
آری
ماهم به سوی باران شتافتیم
بی‌آن‌که بتوانند، گوشه‌ای از باریدنَ‌ش را
برایِ‌شان تحفه برند!

برای تو می‌گویم؛
باران باز بارید
همان‌گونه‌ای که همیشه می‌ریخت
یادت نرود!
پاییز رسیده است وُ
باران برگ‌هایَ‌ش در راه است.

افشینن صالحی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد