کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

پرنده خارزار

در افسانه ها آمده است که پرنده ای تنها یک بار در عمر خود می خواند و چنان شیرین می خواند که هیچ آفریده ای بر زمین به پای او نمی رسد .از همان دم که از لانه خود بیرون می آید در پی آن می شود که شاخه های پر خاری بیابد و تا آن را نیابد آرام نمی گیرد. آنگاه همچنان که در میان شاخه های وحشی آواز سر می دهد بر درازترین و تیزترین خار می نشیند و در حال مرگ با آوازی که از نوای بلبلان و چکاوکان فراتر می رود رنج جان کندن را زیر پا می گذارد .آوازی آسمانی که به بهای جان او تمام می شود .همه عالم برای شنیدن آوازش بر جای خود میخکوب می شوند و خداوند در ملکوت آسمان لبخند می زند.

 آخر تا رنجی گران نباشد گنجی گرانبها یافت نگردد... باری آن افسانه چنین می‌گوید...

 

بر گرفته از رمان برجسته "پرنده خارزار" ، اثر کالین مک کالو


+ فکر کنم حدود 20 سالم بود که این رمان رو خوندم. به جرات میتونم بگم زیباترین و عاشقانه ترین رمانی بود که تابحال خوندم. هیجان و اشتیاقی که برای تهیه جلد دوم کتاب داشتم هیچوقت فراموشم نمیشه! :)

نظرات 15 + ارسال نظر
مژگان شنبه 18 خرداد‌ماه سال 1398 ساعت 08:34 ب.ظ

مینا خانم،سلام..کتاب پرنده خارزار ، اشعار مولانا و حافظ و ...تمام نوشته های احساسی همگی با دل نوشته شده...بنابراین به دلت رجوع کن و با احساسی عمیق بخون..قطعا لذت خواهی برد..
هرآنچه از دل برآید..بردل نشیند

نیلوفر دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1394 ساعت 02:55 ق.ظ

من جلد دومشو میخواااام وای هنوز جلد اولو تموم نکردم ولی عااالیه

رها چهارشنبه 7 آبان‌ماه سال 1393 ساعت 10:49 ب.ظ http://rahaasabz.blogfa.com/

اسم کتابش به گوشم نخورده بود...کامنتای دوستانو دیدم اکثرا با شما هم نظر بودن ....ممنون بابت معرفی کتاب....امیدوارم گیرم بیاد و بخونمش...اول کتابو بخونم بعد یه فکری واسه تهیه ی فیلمش کنم :)
موفق باشید....

ساره شنبه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 04:58 ب.ظ http://sornay.persianblog.ir

محشره این کتاب...گاهی دلم میخواست تو واقعییت برام رخ بده..

کیمیا شنبه 7 دی‌ماه سال 1392 ساعت 12:05 ق.ظ

سلام .خواننده ی خاموشتون هستم . میخواستم بگم که من سریال پرنده ی خارزار رو دیدم .خیلی قدیمیه و فوق العاده زیبا و رمانتیک . پیشنهاد میکنم اگه گیرتون اومد حتما ببینیدش

سلام
سریالش هم ساخته شده. چه جالب نمیدونستم.
اگر پیداش کردم، حتما
سپاس

mina khanOm چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:52 ب.ظ

ببخشید که اونجوری نوشتم !
راستش جووش آورده بودم عصبانی بودم بابت درک نکردن قشنگی پرنده خارزار و خوندن نظرات بقیه که میگفتن ریباست و جذابه و اینها
مرسی بابت معرفی اقای علی !
میخونم اشعارش رو.....مشکلی داشتم اینجا مطرح کنم ؟؟؟

خواهش.
یعنی شما کتابش رو خوندین و خوشتون نیومد!؟

آزاده چهارشنبه 20 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 12:11 ق.ظ

یکی از قشنگترین رمان های کلاسیکی که خوندم

Mina.khanOm سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 07:34 ب.ظ

salam!!
in kojash asheghanast ??
chetori 20 saletoon bood ino khondino khosheton omad??
chi azash fahmidin mage??
pas chera nazare mano jalbnemikone??
chera man motevajeye manzore nevshte ya ghashangish nemisham??
manam ahle motaleam....
ama .....
sai mikonam amigh bekhonam bazam baraye dark sheraye hafezo molana...kheili kheli kheiliiiiiiiiiiiiii moshkel daram...mitonam begam bardashti az manzore shaer ya nevisande nadaram va aksare mavaghe chizio azash bardasht mikonam ke nazar o fekre khodame!
be nazaretoon in khobe ya bad??
man chikar konam khobe??

اینهمه متن رو فینگلیش نوشتید!!؟؟ آخه چرا!؟
باز خدا پدر این نرم افزارهای تبدیل فینگلیش به فارسی رو بیامرزه که میشه تبدیلش کرد (البته کمی ویرایش هم میخواد معمولا):

کامنت شما:

سلام!!
این کجاش عاشقانست ؟؟
چطوری ۲۰ سالتون بود اینو خوندینو خوشتون اومد؟؟
چی‌ ازش فهمیدین مگه؟؟
پس چرا نظر منو جلب نمیکنه؟؟
چرا من متوجهٔ منظوره نوشته یا قشنگیش نمیشم؟؟
منم اهل مطالعه ام....
اما .....
سعی‌ می‌کنم عمیق بخونم بازم برای درک شعرای حافظ مولانا...خیلی‌ خیلی‌ خیلیییییییییییییی مشکل دارم...
می‌تونم بگم برداشتی از منظوره شعر یا نویسنده ندارم و اکثر موقع چیزیو ازش برداشت می‌کنم که نظر و فکر خودمه!
به نظرتون این خوبه یا بد؟؟
من چیکار کنم خوبه؟؟

***
و اما پاسخ دو کامنت و سوال شما:
سلام مینا خانم
در مورد بحث و گفتگو در مورد اشعار، فکر نکنم اینجا امکانش باشه. خب خیلی ها فقط میخوان بخونن و حوصله یا وقت گفتمان و یا کامنت گذاری ندارن. اما خب در همین قسمت نظرات هر کسی بخواد میتونه نظر و یا سوالش رو مطرح کنه. برای من و یا سایر خوانندگان هم همینجا امکان پاسخ دهی وجود داره.
و در مورد درک شعر:
آنچه که مسلمه از یک شعر یا متن برداشتها متفاوتی میشه کرد و یا بسته به سلیقه میتونه برای بعضیی ها زیبا باشه و برای بعضی نباشه!
برای درک بهتر اشعار پیشنهاد میکنم که بیشتر مطالعه کنید و اشعار و نوشته های بزرگان رو که روانتر می نویسند رو بخونید.
مطالعه اشعار سید علی صالحی رو پیشنهاد می کنم.
قطعا با گذشت زمان درکتون از اشعار بهتر و بیشتر خواهد شد.
موفق باشید خانم مینا

راحیل سه‌شنبه 19 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 06:56 ب.ظ http://roz32.blogfa.com

سلام

منم خوندمش خیلی زیبا بود

بهار دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 09:07 ب.ظ

رمان فوق العاده ایه....دلم خواست دوباره بخونمش...سپاس

نرمین دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:40 ب.ظ

پرنده که خاری سینه اش را خسته کرده از قانونی تغییر ناپذیر پیروی می کند. او نمی داند چه چیزی وادارش کرده که
سینه اش را به خار بسپارد و آوازخوانان می میرد. حتی لحظه ای که خار سینه اش را می شکافد از فرارسیدن مرگش
آگاه نیست و به همان قانع است که آن قدر بخواند و بخواند تا دیگر صدایی در گلویش باقی نماند.ولی ما ، ھنگامی که خاری در سینه مان فرو می کنیم، می دانیم، درک می کنیم و با این ھمه ادامه می دھیم، ادامه می دھیم

نرمین دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:25 ب.ظ

مثل همیشه سپاس

دخترباران دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 08:07 ب.ظ

فوق العاده ست.کاش فیلمش روهم ببینین...

Aseman دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 01:37 ب.ظ http://mosaferejade.blogfa.com

از این نوشته مشخصه که کتاب قشنگی باید باشه..
وقت بخیر و خسته نباشید/

زهره دوشنبه 18 آذر‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ق.ظ

جای غم باد هر آن دل که نخواهد شادت
دوستت دارم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد