کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

هزار سال منتظر بودم

هزار سال

پیش از آنکه جاده را رفتن آموخته باشند     

دلتنگِ تو بودم،

انگار

هزار سال منتظر بودم

بیایی پشت پنجرۀ اتوبوس

برایم دست تکان بدهی،

تا این شعر را برایت بنویسم.

 

"لیلا کردبچه"

نظرات 5 + ارسال نظر
سمفونی آغاز یکشنبه 30 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:15 ق.ظ http://samfonieaghaz.blogfa.com/

آهستــه اسمَــم را صـــدا بـزَن.

آرام... آرامتـــر!

قــــرار شـد صــــدایَت مــال ِ مـن بـاشـــد...

فقــــط مـن...

مثــــل ِ ارث ِ پــدری!

حَقّـــم را بـا کسـی شـریـک نمـی شَـوَم،

حَتّـی بقـدر یـک لحظــه شنیــــدن...





"فـاطمــــه آقـاشـــاهـی"

سمفونی آغاز دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 06:39 ب.ظ http://samfonieaghaz.blogfa.com/

عاشق تر از این بودی اگر این دل ساده
اسرار مرا پیش تو اقرار نمی کرد ...

عاشقانه های حوا دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:46 ب.ظ

تا به حال کسی

تو را با چشم هاش نفس کشیده؟

آنقدر نگاهت می کنم

که نفس هام

به شماره بیفتد

بانوی زیبای من!

جوری که از خودت فرار کنی

و جایی جز اغوش من

نداشته باشی.
عباس معروفی

خانه ای برای زندگی یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 07:12 ب.ظ http://samfoniezendegi.blogfa.com/

خیال خـام پلنگ من ، به سوی مــاه جهیدن بود

و مـاه را زِ بلندایش ، به روی خاک کشیـــدن بود


پلنگ من ـ دل مغرورم ـ پرید و پنجه به خالی زد

که عشق ـ ماه بلند من ـ ورای دسـت رسیدن بود


گل شکفته ! خداحافظ ، اگرچه لحظــه دیـــدارت

شروع وسوسه‌ای در من ، به نام دیدن و چیدن بود


من و تو آن دو خطیـم آری ، موازیــان به ناچاری

که هردو باورمان ز آغـاز ، به یکدگــر نرسیدن بود


اگــرچـــه هیچ گل مرده ، دوبــاره زنده نشد امّا

بهـــار در گــل شیپـوری ، مدام گرم دمیدن بود


شراب خواستم و عمرم ، شرنگ ریخت به کام من

فریبکــار دغل‌پیشه ، بهانــه ‌اش نشنیـــدن بود


چه سرنوشـت غم‌انگیزی ، که کرم کوچک ابریشم

تمام عمر قفــس می‌بافـت ولی به فکر پریدن بود


"حسین منزوی"

سرو یکشنبه 23 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:32 ب.ظ http://www.gharargahedelam.blogfa.com

لطیف بود

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد