کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

تو را من چشم در راهم

تو را من چشم در راهم

شباهنگام

که می گیرند در شاخ تَلاجَن سایه ها رنگ سیاهی

وزان دلخستگانت راست اندوهی فراهم

تو را من چشم در راهم

شباهنگام

در آن دم که بر جا دره ها چون مرده ماران خفتگانند

در آن نوبت که بندد دست نیلوفر به پای سرو کوهی دام

گرم یادآوری یا نه، من از یادت نمی کاهم

تو را من چشم در راهم.

 

"نیما یوشیج" (علی اسفندیاری)

زمستان ۱۳۳۶

تَلاجَن: درختچه ای جنگلی که در نواحی کوهستانی شمال می روید.



نظرات 12 + ارسال نظر
رسول حسینی چهارشنبه 22 شهریور‌ماه سال 1402 ساعت 06:52 ب.ظ

خیلی شعر پخته ای هست واقعا آدم لذت می کنه وقتی آن را می خواند مخصوصا که بنده گاهی با آواز آن رو برای خودم زمزمه می کنم. روحت شاد نیما عزیز

عشق دوشنبه 26 تیر‌ماه سال 1402 ساعت 08:13 ب.ظ

حسین معصومی نژاد سه‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1402 ساعت 12:46 ب.ظ

من یه معلم کوهنوردی
این شعر را در دبیرستان تدریس کردم
هر جا در کوه سرو کوهی می بینم برای همنوردانم با آواز می خوانم
آنها هم معنی و تفسیرش می خواهند که برایشان می گویم و دوست دارند

محیا چهارشنبه 7 دی‌ماه سال 1401 ساعت 10:55 ب.ظ

یکی از بهترین شعر های قدیمی

شریف سه‌شنبه 8 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 10:20 ب.ظ

روحش شاد نیمای عزیز...وچه قدرقشنگ شهرام ناظری تصنیف تورا من چشم. درراهم رااجراکرده...

عبداله پنج‌شنبه 16 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 10:45 ق.ظ

یادش بخیر،
نیمای عاشق ، اول عاشق دختر عشایر ، بعد دختر مسیحی، آخر هم دوستش گفت بیا کسی به تو زن نمیده بیا خواهرم رو بهت بدم.

علی اصغز دوشنبه 6 تیر‌ماه سال 1401 ساعت 07:02 ب.ظ

کاش می شد
میان ساعتم
بذر دعا می کاشتم
نگاهش کردم و روز پنداشتم

ابوالفضل جمعه 19 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 10:56 ب.ظ

خیلی این شعر زیباست من از دبیرستات این شعرو حفظم

نیایش جمعه 25 تیر‌ماه سال 1400 ساعت 11:47 ب.ظ

یادش بخیر توی دبیرستان همیشه اولین نفربودم که شعرهای حفظی رو می خوندم هنوزم حفظشم

.... شنبه 7 فروردین‌ماه سال 1400 ساعت 12:25 ب.ظ

شعری زیبا و درجه یک..سرشار از احساسات ناب و دل نشین..!
#حرفِ_دل

نازنین. ی چهارشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1394 ساعت 12:35 ب.ظ http://aramgah-92.blogfa.com

این توی کتاب ادبیات دوم دبیرستان اگه اشتباه نکنم بود....
من از اون موقع حفظم....

نیلوفر چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1394 ساعت 07:11 ب.ظ

اندیشیدن به تو زیباست
و امید بخش
چون گوش سپردن به زیباترین صدا در دنیا
زمانی که زیباترین ترانه ها را می خواند
اما امید برایم بس نیست
دیگر نمی خواهم گوش دهم
می خواهم خود نغمه سر دهم ...

ناظم حکمت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد