کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بعد از آن لحظه - علیرضا معصومی

بعد از آن لحظه که قرار شد همه چیز را به "گذشته" بسپاریم
یا خودمان را به "آینده"ی نامعلوم
بعد از آن لحظه که همه چیز را ابدی کردیم
دیگر هیچ کس به زیبایی تو نمی یابم
تو هم دیگر
هیچ کس به عاشقی من نمی بینی!

بعد از آن لحظه
هیچ داستانی به زیبایی افسانه ی ما نوشته نخواهد شد!
و هیچ سازی، لحظه های ما را نخواهد نواخت!

دیگر هیچ چشم و ابرویی، ساده دلی را افسون نمی کند!
تو همه ی افسون ها و فریب ها را برای خود برداشتی
دیگر افسونی
در جهان نماند!
تو همه ی معشوقان را بی رنگ کردی!
آنها به خونت تشنه اند!
زیبایی حریص و بی رحمانه ات به هیچ کس
به هستی رحم نمی کند!

بعد از این
تو را در هر شعر عاشقانه می جویم اما نمی یابمت!
موهایت را در هر موج دریاها می جویم اما نمی یابم!
تو را در هر زخمه ی عود
در ضرب هر دف که آشفته حالی را پریشان می کند
تو را در هر خط رنگی که بر بوم نقش می شود
در بوی هر عطری که در سرها بپیچد و آدم را گیج کند
در هر آغوش
و در هر نوازش
می جویم
اما نمی یابمت!

بودن و نبودنت...
این افسون تو است!

بی فایده ست از من بخواهی نبینمت
من هر بار تو را در ماه کامل می بینم
ماه کاملی که جان های شیدا را به خود می کشد

تو را هر بار در صبحی که

خورشید آمدنت را ناشیانه تقلید می کند، می بینم

بی فایده ست از من بخواهی با تو حرف نزنم
من در زیباترین شعرهای دنیا با تو حرف زده ام
هر بیت این زمین، خطی از موهای توست
موهایت جای هیچ اجتنابی نبود!

بیهوده از من می خواهی فراموشت کنم و

به گذشته و خاطره بسپارمت
هیچ وقت فراموش کردنت را یاد نگرفته ام

اما انتظار و امید را چرا
من از دیدنت انتظار را فراگرفته ام
تو را در آینده می جویمت

برایت منتظر می مانم
ابد کم است
به قدر ابد و یک روز!

"علیرضا معصومی"


کانال نویسنده در تلگرام (عورانی):
https://t.me/amirmasouminh3


نظرات 1 + ارسال نظر
پریسا شنبه 30 تیر‌ماه سال 1397 ساعت 02:16 ب.ظ

بسیار زیبا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد