کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

آنچنان جای گرفتی

آنچنان جای گرفتی

تو به چشم و دلِ من

 

که به خوبانِ دو عالم

نظری نیست مرا ...


شاعر: ؟

نظرات 6 + ارسال نظر
رسول سه‌شنبه 15 آذر‌ماه سال 1401 ساعت 04:01 ب.ظ

دیگران چون بروندازنظرازدل بروند
توچنان‌دردل‌من رفته که‌جان‌دربدنی
سعدی:

عاطی چهارشنبه 10 آذر‌ماه سال 1400 ساعت 08:57 ق.ظ http://Ghyuuuuuu

منیژه دوشنبه 1 شهریور‌ماه سال 1400 ساعت 07:58 ب.ظ

عالی

سهیلا دوشنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1397 ساعت 02:25 ق.ظ

انچنان جای گرفتی تو به چشم و دل من
که به خوبان دو عالم نظری نیست مرا

ابر چشمم به هوای رخ تو بارانیست
مثل دریای دلت دیده من طوفانی است

یک نظر کردی و دل گشت اسیرت اینک
پشت مژگان دو چشمت دل من زندانی است

همچو گردون به تمنای وصالت شب و روز
کار و دل از پی دیدار تو سرگردانی است

«مولوی»

هدی پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1396 ساعت 12:28 ق.ظ

زیباست

بهار سه‌شنبه 26 دی‌ماه سال 1396 ساعت 04:43 ب.ظ

صدایم در نمی آید . دلم میسوزد وکاری ز دستم بر نمی آید . نشستم،باده خوردم، گریستم،کنجی افتادم . تحمل میرود اما شب غم سر نمی آید . توانم وصف جور ومرگ وصد دشوارتر زان لیک . چه گویم جور هجرت چون بگفتن در نمی آید . چه سود از شرح این دیوانگی ها،بی قراری ها؟ . تو مه،بی مهری وحرف منت باور نمی آید . ز دست وپای دل برگیر این زنجیر جور ای زلف . که این دیوانه گر عاقل شود،دیگر نمی آید . دلم در دوریت خون شد،بیا در اشک چشمم بین . خدا را از چه بر من رحمت ای کافر نمی آید
مهدی اخوان ثالث

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد