کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

دیری است دلم در به در و خانه به خانه

دیری است دلم در به در و خانه به خانه

تا کی، به که یابد ز تو ای عشق نشانه

 

دانی که چه ئی از پس این در به دری ها؟

خواب سحری در پی کابوس شبانه

 

از خون دلم بر ورق جان کلماتی است

پیکی که دلم سوی تو کرده است روانه

 

با شور تو، خون می زند از سینه برونم

چون ساقه که بشکافدش از پوست، جوانه

 

خواهم که چو ققنوس بسوزم به لهیبت

چون میکشی ای آتش خوش سوز زبانه

 

تا بگذرم از صافی بی غشّ، تو خوش باد

بیگانه شدن از همگان جز تو یگانه

 

من دانم و تو، ای زده قُفلی به دهانم !

آن قصّه که ز اغیار شنیدیّ و زما نه

 

بارت که فلک نیز نیارست کشیدن

من می برم ای عشق سبک بار به خانه.

 

"حسین منزوی"


نظرات 4 + ارسال نظر
گلامور یکشنبه 17 دی‌ماه سال 1396 ساعت 03:46 ب.ظ

چه خوب که تازه به روزید!!
دلم وبلاگ نویسی خواست دوباره و دوباره و دوباره...

سبز بمانید

احسان سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 08:50 ب.ظ

دمت گرم حال کردم که این چند سال هنوز به وبلاگ پایبند بودی و هرماه پست گذاشتی... ان شالله موفق باشی

اوی غایب من چهارشنبه 24 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 07:19 ب.ظ http://havaliyeman.blog.ir

دیری است دلم در به در و خانه به خانه
تا کی، به که یابد ز تو ای عشق نشانه

امان ازاین نیامدنهاونبودنها...

هدى سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 09:11 ب.ظ

از این غزل خیلى خوشم اومده ،ممنون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد