کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

یاد تو می وزد

یاد تو می وزد

ولی

بی‌خبرم

ز جای تو ...

 

"حسین منزوی"

--------------------------------------------

 

متن کامل شعر:

 

یاد تو می وزد ولی، بی خبرم ز جای تو

کز همه سوی می رسد، نکهت آشنای تو

 

غنچه طرف فزون کند، جامه ز تن برون کند

سر بکشد نسیم اگر، جرعه ای از هوای تو

 

عمر منی به مختصر، چون که ز من نبود اثر

زنده نمی شدم اگر، از دم جان فزای تو

 

گرچه تو دوری از برم، همره خویش می برم

شب همه شب به بسترم، یاد تو را به جای تو

 

با تو به اوج می رسد، معنی دوست داشتن

سوی کمال می رود، عشق به اقتفای تو *

 

عشق اگر نمی درد، پرده ی حایل از خِرد

عقل چگونه می برد، پی به لطیفه های تو؟

 

خواجه که وام می دهد، لطف تمام می دهد

حسن ختام می دهد، شعر مرا را برای تو :

 

«خاک درت بهشت من، مهر رُخت سرشت من

عشق تو سرنوشت من، راحت من، رضای تو»

 

"حسین منزوی"

-------------------------------------------

 

* اقتفا: اقتدا، پیروی، تبعیت، متابعت

نظرات 2 + ارسال نظر
لبخند سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 10:36 ق.ظ http://near-smile.blogfa.com

هشت جنت به تو عاشق تو چه زیبا رویی
هفت دوزخ ز تو لرزان تو چه آتشکده‌ای

مولانا

اوی غایب من سه‌شنبه 23 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 10:27 ق.ظ http://havaliyeman.blog.ir

شبیه اوی غایب من...
یاد تو می وزد
ولی
بی‌خبرم
ز جای تو ...

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد