کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

لطفی ست که می‌کند غمت با دل من

لطفی ست که می‌کند غمت با دل من

ورنه

دل تنگ من

چه جای غم توست.

 

"مولانا"

(یا ابوسعید ابوالخیر)

 


دل در بر من زنده برای غم توست

بیگانهٔ خلق و آشنای غم توست

 

لطفی ست که می‌کند غمت با دل من

ورنه دل تنگ من چه جای غم توست.


"مولانا"

-----------------------------------------

لینک این مطلب در سایت گنجور:

مولانا: http://ganjoor.net/moulavi/shams/robaeesh/sh326/

ابوسعید: https://ganjoor.net/abusaeed/robaee-aa/sh73/

نظرات 3 + ارسال نظر
ری را شنبه 20 آبان‌ماه سال 1396 ساعت 01:54 ق.ظ

ابوسعید ابوالخیر گفته:


دل کیست که گویم از برای غم تست
یا آنکه حریم تن سرای غم تست

لطفیست که میکند غمت با دل من
ورنه دل تنگ من چه جای غم تست

دنیا پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 09:03 ب.ظ

زیبااااا

هدى پنج‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1396 ساعت 11:05 ق.ظ

سلام
این چند مورد شعراى منتخب تون فوق العاده دلنشینه
ممنونم از حسن انتخابتون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد