کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

بگو کی از حضور تو رها می‌شوم

ساده‌دلانه گمان می‌کردم

تو را در پشت سر رها خواهم کرد.

در چمدانی که باز کردم، تو بودی

هر پیراهنی که پوشیدم

عطرِ تو را با خود داشت

و تمام روزنامه‌های جهان

عکس تو را چاپ کرده بودند.

به تماشای هر نمایشی رفتم

تو را در صندلی کنار خود دیدم

هر عطری که خریدم،

تو مالک آن شدی.

پس کی؟

بگو کی از حضور تو رها می‌شوم

مسافر همیشه همسفر من...؟

 

"نزار قبانی"


نظرات 4 + ارسال نظر
دنیا شنبه 27 خرداد‌ماه سال 1396 ساعت 09:17 ق.ظ http://www.bloodorange94.blogfa.com

لایکک

نفیسه رضایی دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1395 ساعت 05:37 ب.ظ

براستی دوستت دارم
و از ابتدا می دانم
این بازی را خواهم باخت

نزاز قبانی
ترجمه : یدالله گودرزی

زهرا سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 07:37 ق.ظ

بهار عزیزم
کسی که قصد رفتن دارد را باید در برایش باز کرد
نه دعا برای ماندنش
این آدم ها با ماندنشان باورهای آدم را نابود می کنند
سخت اما می گذره
زمان همه چیز رو درست می کنه

بسیار موافقم.
سخته اما یک واقعیت.

بهار سه‌شنبه 30 آذر‌ماه سال 1395 ساعت 12:26 ق.ظ

کنم دعا هرشب که از دل رود بیرون خیالت
ولی آهسته گویم خدایا بی اثر باشد

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد