کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

خاطره

می میرم ازین عشق و کسی را خبری نیست

 گسترده شد آفاق و مرا بال و پری نیست

 

 می خندم و از خنده ام آویخته صد اشک

 می گریم و از اشک به چشمم اثری نیست

 

 من مانده ام و خاطره ای دور که جز آن

 در کوی مه آلود دلم رهگذری نیست

 

 یک لحظه نشد با تو به خلوت بنشینم

 یک بار نشد روی تو را سیر ببینم

 

 با یک سبد آغوش به باغ تو رسیدم

 اما نشد "از باغ تو یک میوه بچینم "*

 

 ای کاش در آن لحظه که سر می روم از خویش

 در زلف تو پیچد نفس بازپسینم

 

"عمران صلاحی"

 

از کتاب: پشت دریچه جهان / انتشارات نیلوفر

 

* گر من از باغ تو یک میوه بچینم چه شود. (حافظ)


نظرات 4 + ارسال نظر
احمد شنبه 15 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 09:33 ق.ظ

سلام منتظر بروز رسانی ام

محمد شیرین زاده شنبه 15 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 12:24 ق.ظ http://m-bibak.blogfa.com

اشفته پنج‌شنبه 13 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 01:21 ب.ظ http://ashofte.blog.ir/

حافظ انتهای متن خیلی خوب بود!

نرگس دوشنبه 10 آبان‌ماه سال 1395 ساعت 02:14 ق.ظ http://gognoosekabood.blogfa.com

سلام دوست عزیز شما چند وقت پیش از وبلاگ من بازدید کردین مثل اینکه وبلاگمو خیلی دوست داشتین و کلی ازش تعریف کردین که نام وبلاگم ققنوس کبودgognoosekabood.blogfa.com
من به تازگی کانال خاص شعر تو تلگرام زدم خیلی تمایل داشتم که شما رو دعوت کتم با اینکه اعضای کمی داره ولی همه اعضا کاملا فرهیخته هستن
سلام من خودم شاعرم و یه کانال زدم که کاملا هنری و بهترین و کمیاب ترین و ناب ترین شعرهارو انتخاب میکنم

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد