کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

کوچه باغ شعر

«بهترین شعرهایی که خوانده‌ام» - شعر کلاسیک، شعر نو، شعر سپید، شعر جهان ...-

سرزمین تو

مثل کوه

که گذر می کند از ابر و مه انبوه

مثل آب

که گذر می کند از صخره و سنگ خزه پوش

مثل گل

که گذر می کند از پرده‌ی خاک

مثل چیزی که نمی دانم

من دلم می خواهد

بگذرم از تو

من تو را کشف کنم

سرزمین تو، مرا کشف کند!

 

"عمران صلاحی"

(تهران، اسفند 63)

 

از کتاب: پشت دریچه جهان / انتشارات نیلوفر



پ.ن: دارم تلاش میکنم شعر خوب از این کتاب پیدا کنم! تقریبا یک سوم کتاب رو ورق زدم (تا ص 130) و فعلا فقط این شعر رو یافتم (ص 94). نه که اصلا شعر خوب نداشته باشه، داره اما کم. در کل انتظاری که از اقای صلاحی و این کتاب داشتم برآورده نشده هنوز!

فکر کنم از آقای عمران صلاحی این شعر خوب در ذهنم نقش بسته بود که باعث شد نمایشگاه امسال، کتاب ایشون رو بخرم:

نامت را بر زبان می آورم


نظرات 3 + ارسال نظر
مهدی سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 02:49 ب.ظ

شاید چون خیلی آدم مهمی هستی!
دلیل و انگیزه بالاتر از مقابله با یه عده آدم که مثل قارچ دارن تو جامعه رشد می کنن که با حرفاشون بقیه رو تخریب و دلسرد می کنن و خودشون هیچی نیستن؟
خوب شید آقا! برید خوب شید. الکی ساز مخالف نزنید. سواد ندارید نقد نکنید. بخدا اگه حرف نزنید کسی نمی گه لال بود. والسلام
خدافظ شما.

rasool سه‌شنبه 29 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 01:34 ق.ظ

کاملا موافقم با نظر خانوم الناز.
این موضوع دقیقا مشکل روزگار و مردم ماست.طرف پاش تاحالا به توپ نخورده اما عملکرد ملی پوش ها رو نقد می کنه. فرق بین دابسمش و فیلم سینمایی رو تشخیص نمیده بعد به داوری جشنواره کن اعتراض داره! هیچی از ادبیات نمی دونه، میاد کار یه شاعر برجسته رو زیر سوال می بره. همش برای خودنماییه. این ادم ها خودشون حرفی برای گفتن ندارن و می خوان با زدن ساز مخالف و به اصطلاح نقد،به چشم بیان.

آره موافقم
و به جز این آدمهایی که برای خودنمایی ساز مخالف میزنن، یک آدمهایی هم هستن که مشخص نیست به چه دلیل و انگیزه ای!!؟؟ با نامهای مختلف کامنت می زارن و نمی دونن که اینجا امکانی هست که میشه این رو تشخیص داد.

الناز دوشنبه 28 تیر‌ماه سال 1395 ساعت 03:17 ب.ظ

من خودم این کتابو دارم بسیار کتاب خوبی هم هست.نمی دونم از نظر شما شعر خوب چه شاخصه ای باید داشته باشه؟اصلا آیا کسی که فهم و سواد کافی در زمینه ای نداره، حق اظهار نظر یا نقد داره؟؟؟
انتظاری که داشتم برآورده نشده هنوز؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
مای گاد! ببین دوست عزیز! نظرات کارشناسانه ت رو واسه خودت نگه دار. حق نداری بیای عمومیش کنی وقتی سواد نداری.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد